Čeští zákazníci sledují ceny zboží a pravidelně k tomu využívají reklamní letáky distribuované do poštovních schránek. Téměř polovina z nich (45 %) uvádí, že si na základě informací z letáku někdy pořídí zboží, které by jinak nekoupili, dalších 17 % takto nakupuje často. Vyplývá to z výzkumu, který pro společnost Česká distribuční v srpnu letošního roku zrealizovala výzkumná agentura Focus.
Největší výhodu reklamních letáků vidí spotřebitelé v možnosti získat slevy na produkty (66 %). Pětina z nich používá leták jako dobrý zdroj informací o aktuálně nabízeném zboží v obchodě. Pouze 11 % uvedlo, že v letácích nevidí žádné výhody.
„Letáky přináší spotřebitelům nemalé výhody. Nákupem zboží z letáků mohu leckdy ušetřit až desítky procent, a to už je na rodinném rozpočtu znát. Výzkum ukázal, že letáky mají dobrou odezvu u spotřebitelů. 77 % uvedlo, že letáky vítají. Pouhých 7 % k nim má negativní vztah,“ řekla Michaela Kohutová, marketingová specialistka ze společnosti Česká distribuční.
Jak často nakupujete podle letáků?
Výzkum ukázal, že lidé nejčastěji sledují letáky s nabídkou potravin a nápojů. Dále se zaměřují na drogerii, zboží z hobby marketů či elektro spotřebiče. Sezónně se pak setkávají i s letáky s hračkami a se sportovním zbožím.
„S očekávaným růstem cen potravin lze předpokládat, že zájem o letáky s tímto sortimentem bude ještě větší. Důležitou roli hraje rovněž sezóna. Před Vánoci mají zákazníci mnohem větší zájem o hračky, vybavení na lyže či elektro. Před létem se pak zákazníci zaměřují na hobby potřeby v souvislosti s koupáním či stále oblíbenějším grilováním,“ vysvětlila Michaela Kohutová.
Lidé se při nákupu velmi často inspirují nabídkou v letáku. Téměř polovina (47 %) respondentů přiznala, že podle letáků nakupují jednou týdně, 19 % pak jednou za čtrnáct dní. Zhruba 12 % zákazníků uvádí, že se podle letáků při nákupu neřídí.
„Letáky jsou jediný reklamní nástroj, který ze své podstaty přináší zákazníkům ekonomickou výhodu v podobě slev na produkty. Spotřebitelé je proto pravidelně sledují a inspirují se jimi při nákupech. Obchodníkům to přináší především rostoucí tržby, ale i nové zákazníky,“ dodala Michaela Kohutová.
– red –