Obchod

V červnu se hotely v centru Prahy zaplnily z 83 procent

Česká republika se nese na vlně zvýšeného turistického zájmu. V porovnání se stejným obdobím loňského roku totiž v červnu došlo ke zvýšení průměrné obsazenosti českých tří- až pětihvězdičkových hotelů na současných 64 procent (+ 9 procent). Data pochází z červnového reportu projektu TLT benchmark společnosti KPMG Česká republika.

Obsazenost českých hotelů pokračuje v nastoleném trendu z května 2011 a dále konstantně roste. Vedle růstu průměrné obsazenosti došlo i k ustálení průměrných cen za hotelový pokoj. Po výrazném propadu (o 430 Kč za pokoj a noc) mezi lety 2009 a 2010 se cena v červnu meziročně snížila o zanedbatelných 16 Kč na 1 165 Kč za jednu noc. „Vzhledem k vývoji cen pokojů v minulých měsících můžeme očekávat, že ceny začnou opět stoupat směrem k úrovni v červnu 2009,“ předpokládá Ondřej Špaček, Senior Advisor ze společnosti KPMG Česká republika.

Praha jásá, lázeňský trojúhelník skomírá

V pražských hotelech meziročně rostla nejen průměrná obsazenost, ale i ceny pokojů a průměrná délka pobytu. O tom, že se do hlavního města vrací ve velkém zahraniční turisté, svědčí fakt, že 91 procent všech hotelových hostů v Praze tvoří právě oni.

Vůbec nejhůře se situace vyvíjí na Karlovarsku. V tradiční lázeňské oblasti, kde hosté tráví v průměru nejdelší dobu, se obsazenost snížila na 62 procent (-10 procent), průměrná cena pokoje pak meziročně klesla z 2 149 Kč na 1 250 Kč a průměrná délka pobytu z 9,5 dne na 5,5 dne. Ve srovnání se Slovenskem, je na tom Česká republika co do obsazenosti hotelů o deset procent lépe. Průměrná obsazenost slovenských hotelů totiž činí 54 procent (v Bratislavě dokonce 70 procent).

Průzkum vychází z dat, která od počátku roku 2009 s měsíční periodicitou poskytují ubytovací zařízení. Celkem se do projektu již zapojilo více než 180 subjektů. TLT benchmark monitoruje aktuální poptávku po ubytovacích a konferenčních službách v České republice i to, jak na ni provozovatelé těchto zařízení reagují. Zpráva se také opírá o údaje z interních studií a analýz společnosti KPMG Česká republika, které se zabývají cestovním ruchem v ČR. Od letošního roku se do projektu zapojily i hotely a konferenční centra ze Slovenska.

Partnery projektu TLT benchmark jsou Czech Tourism, Asociace hotelů a restaurací České republiky, Česká golfová federace, Vysoká škola ekonomická v Praze a Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!