Nákupy přes internet jsou mezi Čechy ve velké oblibě. Z průzkumů vyplývá, že devadesát pět procent uživatelů internetu už někdy nakupovala přes internet. Češi nejvíce kupují elektroniku, oblečení a v posledních měsících také víno.
„Online vinotéky jsou součástí moderních webů velkých a středních vinařství. Zákazníci si mohou vybrat vína podle barvy, druhu nebo podle toho, k čemu se nejlépe hodí,“ potvrzuje tento trend obchodní ředitel jedné z největší moravské vinařské společnosti Vinium Velké Pavlovice Tomáš Bína. Spotřebitelé rádi zůstávají u osvědčených značek a s vínem je to podobné. „Pro mnohé je víno koníčkem, rádi je pijí s přáteli a hovoří o nich. V online vinotéce si zákazník sice víno neochutná, ale přečte si konkrétní informace. A když mu objednané víno chutná, velmi často si je objednává znova a navíc o něm může znalecky pohovořit,“ vysvětluje myšlení českých spotřebitelů Tomáš Bína.
Stále více lidí využívá e-platby, nechtějí chodit na poštu
Přes internet je možné objednat různé počty a druhy vín, které mohou být doručeny přímo domů, a to v hodinu, kterou si určíte. Platba kartou je pohodlnější, objednané zboží je možné zaplatit ihned od počítače, aniž by člověk musel chodit na poštu a platit zbytečné poplatky, které se objevují u dobírek.
„V zahraničí tímto způsobem platí osmdesát procent lidí. Češi jsou ve srovnání konzervativní, ale už je znát výrazný posun,“komentuje Bína.
– red –