GfK, čtvrtá největší společnost pro výzkum trhu na světě, bude od 1. ledna 2012 fungovat podle nové firemní strategie. Tato nová strategie je navržena tak, aby využila transformace a inovace v oboru výzkumů trhu a přizpůsobila se měnícím se požadavkům klientů ve stále globálnějším a digitálnějším světě.
Vynikající výkonnost GfK připravila půdu pro významné investice do budoucnosti. „Nacházíme se ve velmi silné pozici, ale čas od času je třeba zhodnotit a posoudit situaci, abychom byli otevřeni novému a neznámému, a pokud je to vhodné, znovuvytvořit sebe sama,“ vysvětluje profesor Dr. Klaus L. Wübbenhorst, CEO GfK SE.
Na podzim roku 2010 spustila společnost GfK iniciativu „Kde hrát a jak vyhrát“, která analyzovala sortiment výrobků a služeb GfK. Výsledky této analýzy formovaly vývoj nové firemní strategie GfK, „Own the future,“ která navazuje na předchozí strategie „Připravenost na vstup na burzu“ (spuštěna v roce 1995), „Třikrát deset“ (spuštěna v roce 2000) a „Iniciativa pěti hvězdiček“ (spuštěna v roce 2005). Nová strategie položí základy pro rozvoj společnosti v příštích letech.
GfK nyní zaměří své podniky a konsoliduje své portfolio do dvou nových segmentů: Consumer Choices (Spotřebitelské volby) a Consumer Experiences (Spotřebitelské zkušenosti). To umožní společnosti, aby pokryla celý životní cyklus nákupu, od sledovanosti médií, přes to, jak působí reklama, až po reálné nákupní chování.
„Nový strategický směr je zásadní změnou ve vývoji. Jde o logický vývoj a vyvrcholení iniciativ, ke kterým jsme se zavázali a které vedly k úspěchu společnosti GfK. A naše hluboké znalosti o spotřebitelích po celém světě zůstávají ve středu všeho, co děláme,“ říká profesor Dr. Klaus L. Wübbenhorst.
Nová segmentová struktura: Consumer Choices a Consumer Experiences
Segment Consumer Choices se zaměří na velikost trhu, tržní měny a konvergující média i na prodejní kanály. Bude poskytovat nanejvýš podrobné, přesné a aktuální údaje, které odrážejí výběr a jednání spotřebitelů. Současný segment Retail and Technology a segment Media, včetně měření sledovanosti televize, rádia a tisku, budou sloučeny v novém segmentu Consumer Choices.
Segment Consumer Experiences se bude soustředit na postoje a chování spotřebitelů. Obě oblasti budou zkoumány pomocí vysoce tvůrčích, ověřených a flexibilních metod. Současný segment Custom Research a ad hoc výzkumy v segmentu Media budou součástí Consumer Experiences.
Jedna GfK
Tyto dva segmenty budou v kompetenci nových globálních a regionálních týmů. Společně s místními zastoupeními budou tyto týmy poskytovat klientům globální standardizovaná řešení pro výzkum trhu.
Hlavním smyslem nové strategie je růst. V souladu s tím společnost GfK stanovila nové ambiciózní finanční cíle. Do konce roku 2015 chce GfK Group dosáhnout tržeb ve výši přibližně 2 miliard EUR. GfK plánuje v příštích pěti letech výrazně překonat odvětví výzkumu trhu jako celek na základě organického růstu vyššího o 2 % ve srovnání s úrovní trhu. Marže vyplývající z upravených provozních výnosů bude odrážet tento silný vývoj a předpokládá se, že dosáhne úrovně kolem 16 % do konce roku 2015.
Tato nová strategie je plně podporována všemi členy správní rady a dozorčí rady. Podle Petry Heinlein, členky správní rady GfK SE s odpovědností za segment Custom Research, „Own the Future“ představuje nový milník v historii společnosti GfK. Podle jejího názoru je společnost GfK nyní lépe připravena na budoucnost, než byla kdy předtím. Š ohledem na tuto skutečnost se Petra Heinlein rozhodla, že neprodlouží svou smlouvu, která vyprší 31. prosince 2011. Pro GfK Group pracovala uplynulých 26 let a v roce 2002 byla jmenována do správní rady. Od roku 2012 bude realizovat své celoživotní ambice v politice. Dr. Arno Mahlert, předseda dozorčí rady GfK SE, a profesor Dr. Klaus L. Wübbenhorst jejího osobního rozhodnutí litují, ale respektují ho, a děkují Petře Heinlein za její vynikající služby pro GfK, zejména v segmentu Custom Research.
Nová struktura bude uvedena v chod od 1. ledna 2012. Do té doby bude GfK vytvářet týmy a procesy potřebné pro realizaci strategie „Own the Future“.
Společnost GfK zahájila současný finanční rok skvěle a dosáhla významných nárůstů v tržbách i výnosech. Na konci prvních pěti měsíců roku 2011 pokrývá kniha objednávek celkem 73,2 % plánovaných tržeb z prodejů za rok, což představuje nárůst ve srovnání s předchozím rokem, kdy byla dosažena hodnota 70,7 %.
-red-