Celkem 276 projektů přihlásili mladí lidé do programu Thing Big, který v květnu vyhlásila Nadace O2 ve spolupráci s Nadací rozvoje občanské společnosti. Přihlášené projekty se nejčastěji zaměřují na vytváření komunitního života, bourání mýtů a zavedených předsudků, na organizaci sportovních a kulturních akcí, či využívání nových technologií. V první vlně programu Think Big bude podpořeno až 150 projektů. Nadace O2 na ně letos vyčlenila 6 milionů korun.
„Zájem o program Think Big nás velmi potěšil a jsem ráda, že máme z čeho vybírat,“ říká Dana Dvořáková, předsedkyně správní rady Nadace O2 a ředitelka pro korporátní komunikaci společnosti Telefónica. „Stejně jako v Irsku, Velké Británii, v Německu, či na Slovensku, kde už program funguje, se i u nás ukázal velký potenciál mladých lidí. Věřím, že uskutečnění jejich nápadů na pomoc okolí povede mimo jiné i k lepšímu vnímání mladé generace. A to je jedním z cílů Think Big,“ dodává Dvořáková.
Všech 276 projektů v průběhu léta vyhodnotí nezávislé regionální komise. Zasednou v nich odborníci z neziskového sektoru, zaměstnanci společnosti Telefónica, zástupci médií a také mladí lidé, kteří již podobné projekty realizovali. V září budou vyhlášeny vítězné projekty a jejich autoři absolvují víkendový vzdělávací seminář zaměřený na rozvoj projektových dovedností. Pak začnou projekty realizovat, a to i za podpory mentorů z řad zaměstnanců společnosti Telefónica.
Těm, kteří nestačili své nápady přihlásit v první vlně Think Big, bude tato možnost znovu nabídnuta na začátku října.“Věříme, že do druhé vlny se zapojí i mnozí z 1300 uchazečů registrovaných na webovém portálu www.o2thinkbig.cz. Budeme s nimi v kontaktu,“ dodává Dvořáková. Znovu požádat mohou i odmítnutí uchazeči s dopracovaným nebo změněným projektem.
Velký zájem je o realizaci kulturních či sportovních akcí. Významná část mladých lidí vnímá slabý komunitní život a nedostatečnou komunikaci mezi jednotlivými skupinami lidí, ať už v jejich obci či ve škole. Proto chtějí realizovat místní otevřené a multižánrové festivaly, specificky zaměřené webové portály, blogy či magazíny. Chtějí tak propojit různorodé skupiny lidí, či integrovat znevýhodněné skupiny, jako jsou například senioři či lidé s handicapem.
Mezi přihlášenými projekty se často objevuje snaha bořit mýty a předsudky. Mladí lidé chtějí tvořit filmy, internetové stránky či realizovat kampaně s cílem upozornit veřejnost na problematiku, kterou oni sami cítí jako důležitou. V projektech se často objevuje zájem o využívání nových technologií a nápadů, ať už se to týká nových sportovních aktivit nebo nového využívání sociálních dovedností pomocí počítače a internetu. V několika projektech chtějí mladí lidé prostřednictvím nového pojetí ukázat veřejnosti staré věci, budovy a vzpomínky, na které nechtějí zapomenout.
-red-