Podle průzkumu společnosti T-Mobile oceňuje velká většina obchodníků při placení za jejich zboží nebo služby prostřednictvím mobilního telefonu rychlost platby a její jednoduchost. Je přitom jedno, zda jde o m-platbu nebo zaslání Premium SMS. Výsledky průzkumu navíc ukazují, že pokud by měli zákazníci tu možnost, upřednostnili by mobilní telefon při placení před bankovním převodem.
„Obliba m-plateb a Premium SMS výrazně roste ve chvíli, kdy si je firmy vyzkouší. Věříme proto, že se popularita těchto nástrojů bude rychle zvyšovat jak mezi obchodníky, kteří je nabízejí, tak mezi koncovými uživateli,“ říká Vít Šoupal, senior manažer mobilních plateb T-Mobile, a doplňuje: „Mezi obchodníky bez vlastních zkušeností hodnotí m-platby kladně 31 %, po vyzkoušení je však hodnotí kladně 76 % dotázaných.“
Mezi hlavní přednosti mobilní peněženky řadí obchodníci rychlost transakcí, důvěryhodnost pro koncového zákazníka, záruky operátora či rychlé zavedení této služby. Například u m-platby vítězí rychlost (74 %), důvěryhodnost pro koncového uživatele (69 %) a záruky operátora (64 %).
Zvýšení limitu transakce by uvítaly přibližně tři čtvrtiny respondentů. Částku do 1 000 korun uvedla zhruba třetina oslovených. V případě Premium SMS by si limit až 5 000 korun dovedlo představit 31 procent, u m-plateb pak dokonce 37 procent firem.
Z výsledků vyplynulo, že obchodníci očekávají, že po zavedení m-platby by poklesl počet nákupů uhrazených bankovním převodem. Podle jejich odhadů by každý desátý zákazník zaplatil za svůj nákup prostřednictvím telefonu. Podíl bankovních transakcí by tak mohl činit čtvrtinu místo původních 34 %. Ostatní způsoby úhrady by nasazení m-plateb téměř neovlivnilo.
Mezi hlavními důvody, proč tento způsob placení ještě nezavedly, uvádějí firmy nevhodnost pro jejich podnikání (Premium SMS 29 %, mobilní platby 38 %). Zároveň z průzkumu, který realizovala společnost Synovate, vyplynulo relativně nízké povědomí o mobilních platbách obecně.
-red-