Výzkum trhu

Jak si český zákazník vybírá osobní automobil?

Češi chtějí kupovat nová auta, vyplývá to z nejnovějšího výzkumu společnosti Factum Invenio. Rozhodnutí o koupi nového nebo ojetého automobilu nicméně úzce souvisí s částkou, kterou si mohou dovolit investovat a s preferovanou třídou pořizovaného vozu.

Výzkum sledoval otázky spojené s oblíbeností a používáním aut, zabýval se vybranými aspekty přístupu k nákupu a zkoumal, jaké faktory lidé při výběru auta pokládají za nejdůležitější. Výsledky naznačují, kde leží obchodní příležitosti v době, kdy se vlastnictví osobního vozu stává napříč všemi vrstvami společnosti čím dál větší samozřejmostí.

Které značky aut dnes letí?

V české populaci je nejoblíbenější značkou domácí Škoda. Tradiční obliba Škodovek jde ruku v ruce s tím, že automobily této značky jsou v českém vozovém parku zastoupeny výrazně nejčastěji. K této značce se kloní i ti, kdo o nákupu vozu momentálně nerozhodují. Téměř dvě třetiny zbývající části populace ovšem spatřují svého favorita v některé z ostatních značek.

Jak u relevantní populace těch, kdo vlastní osobní vůz nebo alespoň spolurozhodují o jeho nákupu, tak u obecné populace jsou dalšími nejoblíbenějšími značkami Volkswagen, Peugeot, Renault a Ford, resp. BMW (u obecné populace).

Kupovat auto jako nové nebo jako ojeté?

V populaci těch, kdo vlastní osobní vůz nebo alespoň spolurozhodují o jeho nákupu, převažuje názor, že osobní automobil je výhodnější kupovat jako nový. Kloní se k tomu více než polovina této populace. Graf ukazuje, jak u relevantní populace ochota koupit nový vůz stoupá v závislosti na výši disponibilní částky.

Informace o výzkumu:
Výzkum proběhl formou osobních rozhovorů v rámci pravidelného Factum Omnibusu v termínu od 10. do. 24. ledna 2011. Vzorek 1020 respondentů byl získán metodou kvótního výběru na základě socio-demografických charakteristik obyvatelstva.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!