Nejnovější kniha gurua světového managementu, konzultanta a publicisty Toma Peterse, který vedle Petera F. Druckera nejvíce ovlivnil manažerské myšlení a jednání dvacátého a začátku jednadvacátého století, je kompendiem 163 „tipů“ jak dosáhnout excelentnosti – „tipů“ očividně samozřejmých, jako je umění říci v pravou chvíli „děkuji“ či být vždy laskaví k lidem ve svém okolí, přes ty běžné a donekonečna opakované (buďte neustále v kontaktu se svými zákazníky) až po „tipy“, které nejsou na první pohled zcela zřejmé (milujte svou konkurenci, buďte „k službám“ členům své organizace).
Autor krok za krokem, s patřičnou dávkou nakažlivého zaujetí, naléhavosti, přesvědčivosti, ale i humoru, zprostředkovává „střípky“ doporučení a moudrých rad, které jsou výsledkem jeho letité poradenské praxe i reakcí na zážitky z cest, na každodenní události, diskuse s účastníky jeho proslulých seminářů – na „velké“ věci i různé „maličkosti“, které ho zaujaly v tom pozitivním, ale i negativním slova smyslu a jimiž se lze řídit a které lze uplatňovat kdykoliv a kdekoliv. Na řadě jednoduchých, ale úderných příkladů a příběhů ze svého pracovního i osobního života dokládá, že „dokonalost“ spočívá ve vykonávání drobných, z našeho pohledu „bezvýznamných“ činností – „věcí malých svým obsahem, avšak velkých svým dosahem“ – jimž se může naučit a které si může osvojit jeden každý z nás.
Základním mottem této ojedinělé, provokativní knihy je tvrzení, že nejdůležitějším aktivem každé organizace jsou lidé a jejím posláním je služba. Nejlepší organizace je ta, která slouží svým zaměstnancům, svým zákazníkům – kde „lidé slouží lidem“. Slovy autora, organizace je „emocionální, živoucí, inovativní, radostný, tvořivý podnikatelský počin, který maximalizuje rozvoj jednotlivce… v oddané službě ostatním“. Taková organizace je pak humánní, dynamická, flexibilní – je excelentní.
Kniha Malé velké věci (podtitul: 163 způsobů jak dosáhnout excelentnost), která se spontánně „vyvinula“ z autorova blogu, je určena manažerům firem všech velikostí, podnikatelům a všem těm, kdo si chtějí vzít ponaučení z „malých, ale velkých věcí“, aby zlepšili úroveň svých služeb zákazníkům a zajistili svým firmám udržitelnou prosperitu.
O autorovi:
Tom Peters získal magisterský diplom v oboru stavebního inženýrství na Cornellově univerzitě a titul MBA na Stanfordově univerzitě. Sloužil v námořnictvu Spojených států a po té působil v Bílém domě ve Washingtonu – v době Nixonovy administrativy – v odboru pro management a rozpočet. Od roku 1974 pracoval ve společnosti McKinsey & Co., z níž v roce 1981 odešel, aby založil svou vlastní firmu Tom Peters Group a stal se nezávislým lektorem a poradcem. Tom Peters je autorem či spoluautorem řady knih, z nichž nejúspěšnější jsou In Search of Excellence, A Passion of Excellence, Thriving on Chaos, Liberation Management či Re-Imagine!. Se svou ženou žije ve Vermontu.
Kniha vyšla v nakladatelství Management Press
Malé velké věci
(163 způsobů jak dosáhnout excelentnosti)
brož., 165 x 235 mm, 528 str.,
ISBN 978-80-7261-222-2
doporučená cena 690 Kč