Výzkum trhu

Roční vývoj investic do reklamy kopíruje chování Čechů

Investice do reklamy na území České republiky zaznamenaly v průběhu roku 2010 tradiční vývoj spojený se zaběhlými způsoby chování na našem území. Silnými inzertními obdobími byly jaro a podzim, slabšími naopak léto a zima. Údaje vycházejí z monitoringu společnosti Admosphere.

Vývoj reklamních investic vykazoval v loňském roce standardní průběh a kopíroval mediální chování Čechů. Průběh investic do jednotlivých mediatypů v roce 2010 zmonitorovala v ceníkových cenách společnost Admosphere.

Od ledna investice do všech mediatypů postupně narůstaly. Svého vrcholu v první polovině roku dosáhly v květnu, s výjimkou OOH médií, kde pokračoval nárůst investic až do června 2010.

Období letních prázdnin, a s ním spojené změny způsobu trávení volného času, se na investicích do reklamy podepsalo silným poklesem.

Podnětem k oživení výdajů do reklamy byly návraty z dovolených do prací a do škol. Od září loňského roku tak zaznamenáváme rychlý nárůst investic vrcholící v měsících říjnu a listopadu, kdy byli inzerenti mimo jiné motivováni snahou ovlivnit předvánoční nákupní rozhodování svých zákazníků.

Vánoce, stejně jako letní prázdniny, jsou obdobím poklesu reklamních investic. Lidé věnují daleko více pozornosti svým rodinám a blízkým, mnohem méně nakupují a inzerce tak ztrácí na efektivitě. Prodejci inzerce reagují na nižší poptávku snížením cen, což způsobuje mezi silnými a slabými obdobími z hlediska celkových investic ještě větší rozdíly.

Celkem se v ceníkových cenách v loňském roce proinvestovalo více než 56 miliard korun. Z této částky inkasovala nejvíce televize (25,6 mld. Kč) a tisk (21,5 mld. Kč), následuje internet (4,3 mld. Kč), OOH (3,3 mld. Kč) a rozhlas (1,3 mld. Kč).

Admosphere monitoruje inzerci na internetu v rozsahu projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) realizuje mateřská společnost společnosti Admosphere, přední výzkumná agentura MEDIARESEARCH, a.s. Tento projekt ve svých datech sleduje pouze plošnou (display) reklamu. Podle dat publikovaných SPIR dosahují reklamní investice od domácích zadavatelů reklamy na internetu částky 7,7 miliard korun.

Vývoj investic do reklamy v roce 2010 dle mediatypů

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!