Středoevropská investiční skupina Penta Investments uzavřela smlouvu o prodeji Zabka Polska S.A. s fondem Mid Europa Partners. Transakce podléhá schválení antimonopolního úřadu.
Zabka Polska je předním polským maloobchodním řetězcem. Po celé zemi provozuje 2400 obchodů typu „convenience“ a dalších 55 obchodů nového formátu Freshmarket. V roce 2010 činily její tržby 16,25 miliardy korun a EBITDA dosáhla výše 775 milionů korun (neauditované výsledky).
Penta koupila polskou Zabku v roce 2007. Od té doby společnost otevřela více než 400 nových obchodů a uvedla na trh nový formát větších prodejen – Freshmarket. Penta expandovala s Zabkou také do České republiky a přikoupila síť supermarketů Koruna. V prosinci 2010 Penta prodala českou Žabku a Korunu strategickému partnerovi, řetězci Tesco. Dokončení české transakce je očekáváno v dubnu 2011.
„Zabka Polska prošla v posledních letech velmi pozitivním vývojem. Splnili jsme svůj cíl významně navýšit její hodnotu. Tržby Zabky vzrostly za dobu naší přítomnosti o téměř 42 % a EBITDA o 162 %. Dnes je Zabka nejlepší investicí Penty v Polsku a je mezi třemi nejúspěšnějšími projekty v celé historii Penty,“ řekl Jozef Janov, investiční ředitel Penty a předseda dozorčí rady Zabka Polska S.A.
„Penta i nadále zůstává významným hráčem na polském trhu a hledá další atraktivní investiční příležitosti. Chtěl bych pogratulovat Mid Europa Partners k významné akvizici a přeji jim mnoho úspěchů v další expanzi Zabky a Freshmarketu,“ dodal Janov.
“Rád bych přivítal Mid Europa Partners v naší společnosti. Za top management Zabky mohu říct, že máme plnou důvěru v jejich strategii dalšího rozvoje sítí Zabka a Freshmarket. Jsme připraveni pokračovat v expanzi a dostat se mezi pět nejlepších maloobchodních sítí v Polsku,“ řekl Jacek Roszyk, CEO Zabky.
Transakce byla připravena v úzké spolupráci mezi Pentou a top managementem Zabky, který ve společnosti s novým vlastníkem zůstává.
-red-