Pivovary Staropramen rozšiřují portfolio značky Braník o novou Braník Jedenáctku. Jedenáctka doplní stávající úspěšné produkty značky, Braník Světlý a Braník Ležák, které z něj udělaly jednu z nejprodávanějších značek v segmentu baleného piva u nás. Nový Braník Jedenáctka bude k dispozici v obchodní síti v 0,5 litrových lahvích a příznivci značky si jej budou moci vychutnat také v točené podobě v restauracích a hospodách. Uvedením Braníku Jedenáctky na trh společnost reaguje na stále pokračující trend rostoucí obliby jedenáctistupňových ležáků v České republice.
„Nový Braník Jedenáctka staví na tradičních surovinách a charakteristické chuti Braníku. Standardní vysoká kvalita Braníku je v Jedenáctce umocněna vyšší příjemnou hořkostí díky trojnásobnému chmelení“, říká k novému pivu v portfoliu značky Braník, Zdeněk Lux, výrobní ředitel společnosti Pivovary Staropramen.
Nový Braník Jedenáctka je vyráběna z tradičních surovin a prochází trojnásobným chmelením, což jí dodává vyšší příjemnou hořkost. První várka byla stočena 14. února 2011 a distribuce nové Braník Jedenáctky do obchodní sítě byla zahájena následně.
Rok 2011 je pro Braník rokem ve znamení samých jedniček, a proto je pro uvedení nového Braníku Jedenáctky symbolický. Braník letos totiž slaví již 111. let ode dne, kdy byla stočena vůbec první várka tohoto piva v roce 1900. Značka Braník začala psát svou historii jen rok předtím, v roce 1899. Byli u toho ti, kdo pivu nejvíce rozumí – samotní sládci, kteří uvedli v život myšlenku založit společenstvo.
Značka vždy dbala na to, aby svým zákazníkům nabídla velmi dobré pivo za příznivou cenu. Znakem toho je i ohodnocení Klubu přátel piva jako „piva století“. Ocenění dokládá, že i po 111. letech jeho produkce si stále drží vysokou úroveň. Od svého vzniku bylo piva Braník celkem uvařeno více než 30 mil. hl, což v přepočtu představuje úctyhodných 6 miliard půllitrů.
Není to přitom poprvé, co se na trhu objevuje jedenáctistupňové pivo pod značkou Braník. „Nový Braník 11° navazuje na úspěšnou tradici branického jedenáctistupňového piva Sládek, které bylo v minulém století spotřebiteli velmi oblíbené,“ doplňuje Zdeněk Lux.
V 80. letech 20.století Braník stáčel svou vlastní jedenáctku s názvem Sládek. Později se ale český trh z velké části přiklonil spíše ke světlým výčepním pivům. Nyní však spotřebitelé znovu objevili kouzlo plnější chuti 11° světlých ležáků a jedenáctky tak zažívají opět svoji renesanci. Meziroční nárůst této kategorie v balených pivech podle dosavadních odhadů činí zhruba 3 % . „Nový Braník Jedenáctka je pro nás důležitým krokem při upevňování pozice značky Braník, která patří mezi velmi silné hráče v prodeji baleného piva v maloobchodu. Věříme, že novou Jedenáctku si spotřebitelé oblíbí a bude pro ně představovat příjemné potěšení na závěr dne.“ říká Martina Bučková, manažerka značky Braník.
Pivovary Staropramen patří v segmentu jedenáctek k velmi silným hráčům. Důkazem toho může být i úspěch loni na trh uvedené Staropramen 11°, která zachutnala nejen spotřebitelům, ale také odborné veřejnosti – začátkem února byla na 21. Reprezentačních slavnostech piva v Táboře označena ve své kategorii jako vůbec nejlepší. Získala tak Zlatou pivní pečeť v kategorii světlý ležák.
-red-