17. ročník tradičního odborného a společenského setkání špiček českého a středoevropského obchodu dopadl podle spontánních reakcí účastníků i na základě ankety mezi účastníky velmi úspěšně. Reprezentativní výzkum, na kterém aktivně participoval každý třetí účastník, dokonce signalizuje, že Retail Summit 2011 měl v dějinách této akce zatím nejvyšší vnímanou informační hodnotu.
Vystoupení řečníků v plénu bylo v průměru hodnoceno školní známkou 2,07 – tedy obdobně příznivě jako během posledních dvou ročníků. Pozitivní novinkou však je, že velmi dobré hodnocení získali všichni referující a ke kvalitě programu tak podle názoru účastníků přispěla i jeho vzácná vyrovnanost. Celkově nejlepší hodnocení získal český top manager americké firmy AFP Miroslav Hošek, který dostal průměrnou známku 1,62 („výstižnou a současně zábavnou formou předané názory na inovace“, „inspirativní /nutící přemýšlet“). Jako druhé nejlepší bylo vyhodnoceno „velmi fundované“ vystoupení Vladimíry Dvořákové z FMV VŠE Praha, které „s šarmem a vtipem“ zmapovalo proměny české společnosti a politiky („vítané tématické zpestření“, „inovace – nový pohled na to, co je v podnikání podstatné“). V těsném závěsu se pak umístili evropský retailový expert AC Nielsen pan J.J. Vandeheede („měl zajímavé informace a uměl je podat“) a Managing Partner společnosti Globus pan Thomas Bruch. Jeho vystoupení komentovali účastníci summitu řadou spontánních pochvalných poznámek jako „ zajímavý pohled do zázemí úspěšného obchodního konceptu a jeho firemní kultury“ či „zaujal otevřeností, příjemným vystupováním a důrazem na získávání inspirace od vlastních zaměstnanců“.
K vysoké informační hodnotě summitu přispěly podle názoru dotazovaných účastníků v letošním roce velmi podstatnou měrou i diskusní sekce. Ty dokonce získaly vůbec nejlepší hodnocení v dějinách konference (v průměru 1,72). Mezi kvalitativně opět velmi vyrovnanými paralelními sekcemi získala nejlepší známku diskuse Obchod a lidé, řízená Danou Zadražilovou z FMV VŠE Praha a Berndem Hallierem z Evropského Retail Institutu. Pozitivní hodnocení souviselo nejen se skutečností, že „panelová diskuse byla velmi dobře obsazena a řízena“, ale zejména s tím, že „vyústila v konkrétní úkoly pro zlepšení kvalifikace pracovníků v obchodě, které by měl dále SOCR ČR komunikovat s MPSV“. Nadprůměrně příznivý ohlas vyvolaly i diskuse na téma Obchod a Svět 3.0, řízená Luďkem Niedermayerem ze společnosti Deloitte („vynikající vstupní analýza i výborná moderace, skvělé případové studie“) a sekce Obchod a (Re)Development pod taktovkou Tomáše Drtiny z INCOMA – GfK („zajímavý panel s mnoha informacemi a interakcemi“).
Řada respondentů doplnila odpovědi na jednotlivé otázky v dotazníku i závěrečným spontánním komentářem. Za všechny lze citovat alespoň tyto příklady:
o „Ti, kdo se konference zúčastnili si mohli o inovacích jako nástroji „jak ven z krize“ udělat svoje závěry. Uvědomit si, o čem to vlastně je a hlavně, zamyslet se, jaká je vlastně jejich role ve stávající hře s názvem globální, trvale udržitelný business.
o „Je velmi potřebné, aby byly takovéto akce, které posouvají vývoj dále a dávají lidi dohromady. Konference podle mě splnila očekávání, program byl sestaven účelně, kvalita řečníků byla dobrá a každý si mohl vybrat zajímavá témata dle libosti.“
Dotazování mezi účastníky dalo řadu dalších velmi silných podmětů, co funguje a co je třeba v dalším ročníku zlepšit. Organizátoři je budou brát velmi vážně v úvahu při přípravách 18. ročníku. Ten se uskuteční ve dnech 31.1.-1.2. 2012.
-red-