Obchod

KLASA pomáhá českým výrobcům překonávat ekonomickou krizi

Výzkum ukazuje, že národní značka KLASA uspěla. Čeští výrobci hlásí zvýšené prodeje o desítky procent. Vyšší oblíbenost i u spotřebitelů ukazuje průzkum, který provedla agentura STEM/MARK. V konkurenci s jinými značkami označujícími české potraviny 2/3 spotřebitelů jasně upřednostňují KLASU.

V době ekonomické krize posiluje značka KLASA především prodeje českých výrobců. Podle 76 % výrobců má logo KLASA vliv na zvýšené prodeje jejich potravin. Více než dvě třetiny výrobců chtějí rozšířit značku KLASA i na své další výrobky. Ředitelka odboru vnější komunikace a marketingu Státního zemědělského intervenčního fondu Dana Půtová říká: „Loňský krizový rok byl pro řadu výrobců rokem kritickým, a pokud jim značka KLASA pomohla krizi překonat, což čísla z našeho výzkumu jasně dokazují, pak můžeme hovořit o úspěchu.“

Oblíbená je značka ale i mezi spotřebiteli. Podle STEM/MARK u celkové populace 15–55 let její oblíbenost stále roste a pozice se zlepšuje. Podle výzkumu si 71 % dotazovaných myslí, že značka KLASA usnadňuje výběr potravin, a 67 % ji přímo kupuje. Více než 2/3 žen dávají při výběru potravin přednost těm, které mají značku KLASA. Dana Půtová dodává: „Snažíme se především zvyšovat povědomí českých spotřebitelů, že by si měli při každém nákupu dobře rozmyslet, který výrobek kupují. Jak je z průzkumu vidět, i díky kvalitní marketingové komunikační strategii, kterou jsme nově zaměřili hodně regionálně a opravdu jsme jezdili po všech koutech naší země, se to povedlo. To, že 77 % spotřebitelů ví, že má smysl hledat kvalitní potraviny, je obrovskou přidanou hodnotou.“ I přes ekonomickou krizi, která výrazně tlačí na cenovou úroveň potravin, zůstává pro českého spotřebitele hned po čerstvosti kvalita potravin druhým nejdůležitějším kritériem při výběru. Pokud jde o porovnání kvality českých potravin se zahraničím, 81 % zkoumané populace si myslí, že české výrobky jsou většinou kvalitnější než od zahraničních výrobců. Více než 2/3 z nich se domnívá, že kvalita potravin se za posledních 5 let zlepšila.

Lepší prodejnost výrobků KLASA ukazuje i průzkum mezi řetězci. Oproti roku 2008 se prodeje výrobků KLASA zvýšily o 20–43 % v závislosti na konkrétním řetězci. Úřad pro ochranu průmyslového vlastnictví vydal na konci října rozhodnutí ve sporu o logo Klasy mezi Ministerstvem zemědělství a mezi studiem Štrob, Širc a Slovák, které její podobu navrhlo. Úřad rozhodl ve prospěch značky KLASA. Značka se tak bude i nadále objevovat na českých výrobcích.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!