Firmy působící v oblasti bankovnictví v letošním roce investovaly do reklamy 2 462 milionů korun. Přes 50 % z této částky bylo vydáno na nákup reklamního prostoru v televizi. Celkově největším investorem v tomto segmentu za období do konce října letošního roku je Československá obchodní banka.
Reklamní výdaje monitoruje společnost Admosphere na základě ceníkových cen. Žebříček Top 10 zadavatelů v oblasti bankovnictví byl sestaven na základě dat za období 1. 1. 2010 – 31. 10. 2010. Pozornost byla soustředěna na sféru bankovních a spořitelních služeb. Do tohoto segmentu spadají také investiční produkty, hypotéky, směnárenská činnost, elektronické bankovnictví i stavební spoření.
V žebříčku top 10 zadavatelů z oblasti bankovnictví se na horní příčce umístila Československá obchodní banka s výdaji 361 milionů korun. Více než čtvrtmiliardu si do nákladů za reklamu zapsaly také Česká spořitelna a Komerční banka.
Podle očekávání většinu příček v žebříčku Top 10 zadavatelů z oblasti bankovnictví zabraly velké bankovní domy. Výjimkou jsou pouze dvě společnosti a to na sedmém místě Českomoravská stavební spořitelna (98 mil. korun) a poskytovatel úvěrů a půjček společnost COFIDIS (76 mil. korun).
Celkově byl největší objem výdajů investován do televizní reklamy (1,3 miliardy Kč). Dále inzerenti z oblasti bankovnictví investovali do reklamy v tisku (540 mil. korun) a na internetu (332 mil. korun).
-red-