Po předchozích dílčích vítězstvích všech čtyř systémů Money v jednotlivých kolech soutěže IT produkt roku 2010 na sebe nedalo dlouho čekat ani finální ocenění. Money S3 se svým originálním modulem Účetní centrála získalo prestižní výhru ve finále soutěže a potvrdilo tak opět svoji pozici nejčastěji oceňovaného účetního programu v České republice.
IT produkt roku vyhlašuje časopis Computer World a ve třech kolech postupně vyhlašuje produkty, které postoupí do finále soutěže. Letos tato průběžná ocenění získaly prakticky všechny systémy z rodiny Money, vyráběné společností Cígler Software: účetní program Money S3, „krabicový“ informační systém Money S4, ERP řešení Money S5 a bezplatná aplikace pro iPhone Money Dnes. Ačkoliv se soutěže zpravidla účastní produkty nově uvedené na trh, vzhledem k průběžnému zdokonalování a rozšíření o zcela nové moduly se mohly zapojit i tyto oblíbené a již zavedené systémy.
Z finalistů soutěže byl 29. listopadu 2010 vyhlášen absolutní vítěz v každé z kategorií. Mezi informačními systémy jednoznačně zvítězil právě program Money S3, jeden z nejrozšířenějších a nejčastěji oceňovaný účetní program u nás. Cenu získal za své moduly Účetní centrála a Účetní klient a na slavnostním vyhlášení ji převzal předseda představenstva a ředitel slovenské pobočky Cígler Software Dušan Peško. Dalšími oceněnými produkty ze stejné kategorie byly například ERP Helios Green 43, ERP Flores, insolvenční správce Optimum, ERP Epicor 9.05 či ekonomický systém WinStorm FlexiBee 10.8, ani jeden z nich však na rozdíl od Money S3 na závěrečné ocenění nedosáhl.
Čím je Money S3 tak unikátní? Oceněné moduly Účetní centrála a Účetní klient znamenají převratné řešení pro snadnou synchronizaci a převod dat mezi účetními společnostmi a jejich zákazníky. Z Účetního klienta na straně zákazníka jsou do Účetní centrály v počítači účetní společnosti exportovány doklady s možností vybrat všechny, jen nezaúčtované apod. Na centrále pak lze provést příslušné operace, zaúčtovat jednotlivé položky a následně exportovat zpět již hotové účetnictví. Hlavní výhodou celého řešení je, že ani účetní ani klient nemusejí používat terminálové servery, vzdálený přístup či papírový přenos dokladů – údaje jsou synchronizovány přes FTP nebo e-mailem se sofistikovaným zabezpečením a prevencí ztráty či poškození dat. Zatímco účetní zpracovává agendu, klient může dál pořizovat nové faktury.
Výrazné usnadnění práce popisuje Ing. Tomáš Tehlár, ředitel společnosti GT-účetnictví: „Modul Účetní centrála pro nás znamenal mnohonásobné zrychlení celé práce. Ne všichni naši klienti mohli či chtěli používat naše terminálové servery, a my tak jejich doklady museli zpravidla převádět ručně. To, co jsme přepisovali několik hodin či dní, dnes proletí internetem během pár minut. Výrazně vyšší komfort ocenili i naši zákazníci – nemusejí nám složitě vozit stohy papírových dokladů nebo doručovat data na flash-disku a pak čekat na jejich zpracování, aby mohli opět začít pořizovat prvotní doklady.“
-red-