Výzkum trhu

Češi si na internetu kupují krásu

Zkrášlovací a kosmetické výrobky budou patřit při nákupu vánočních dárků mezi tři nejvyhledávanější komodity v internetových obchodech. Podle průzkumu společnosti GfK Czech, který proběhl v uplynulých týdnech na reprezentativním vzorku 1 000 respondentů, preferují produkty pro krásu obyvatelé 9 ze 14 regionů České republiky.

„Možnosti nákupu vánočních dárků on-line plánuje využít 36 % Češek a Čechů mezi 15 a 49 lety,“ říká Jaroslav Jíra, ředitel pro obchod a marketing GfK Czech. „Je to pro ně šance alespoň částečně se vyhnout předvánočnímu shonu a současně důkladněji vybrat, jak nejlépe a smysluplně investovat peníze do štědrovečerní radosti svých blízkých,“ podotýká Jaroslav Jíra.

První příčku si na pomyslném žebříčku vánočních dárků už tradičně drží knihy. K jejich nákupu na internetu se hlásí více než 33 procent respondentů prakticky všech věkových skupin. Že si vánoční svátky i letos užijí hlavně děti, prokazuje velký zájem o nákup hraček. V případě respondentů ve věku mezi 30 až 39 lety zvažuje nákup hraček v internetových obchodech 59 procent z nich. Tradičně velký zájem je také o elektroniku, CD, DVD a hry do herních konzolí.

Situace v regionech :

Praha
V Praze budou přes internet lidé nejvíce nakupovat knihy (27,4 %). Druhým nejžádanějším produktem bude oblečení nebo doplňky, v internetových obchodech se o ně bude zajímat 25,6 % zákazníků. Velkému zájmu se v hlavním městě těší i hračky, jejich nákup plánuje 24, 8 % občanů. Dále budou na internetu často vyhledávány zkrášlovací výrobky, šperky, bižuterie a hodinky. Pro televizory nebo DVD přehrávače si Pražané naopak raději dojdou do kamenného obchodu.

Středočeský region
Bezkonkurenčně nejvyhledávanějšími vánočními dárky na internetu budou ve středočeských domácnostech CD nebo DVD nosiče a hry do herních konzolí, pořídit si je touto cestou hodlá 68 % obyvatel. Plných 43 % nakupujících si pak za využití internetové sítě objedná knihy. Třetím nejvíce poptávaným zbožím budou v tomto regionu hračky, přes internet je bude shánět 39 % lidí. Velký zájem bude také o oblečení nebo doplňky (28,3 %).

Jihočeský region
V Jižních Čechách se na internetových obchodech budou před Vánoci těšit největšímu zájmu zkrášlovací výrobky, k jejich nákupu se zde přihlásilo 58 % lidí. 52,3 % jihočeských zákazníků si chystá přes internet zajistit oblečení nebo doplňky. Dále budou velmi žádanými produkty CD nebo DVD nosiče a hry do herních konzolí, na jejich nákup se chystá 47 % obyvatel.

Plzeňský a Karlovarský region
Zkrášlovací výrobky budou nejžádanějším zbožím i na Plzeňsku a Karlovarsku, přes internet si je chystá pořídit 36,8 % nakupujících. Jednoduchým kliknutím myši si 34,7 % obyvatel obstará hračky, vyhledávány budou dále i knihy (28,5 %).

Ústecký a Liberecký region
Také na severu Čech uspokojí zákazníky internetové obchody nejlépe širokou nabídkou zkrášlovacích produktů, poptávat se po nich bude 35 % místních. K internetovému nákupu hraček se zde hlásí 30 % lidí, což z hraček činí druhé nejvyhledávanější zboží v této lokalitě. Vysoký zájem projevují obyvatelé Ústecka a Liberecka také o elektroniku (27, 2%).

Královehradecký a Pardubický region
Až 42 % obyvatel tohoto regionu pomýšlí na internetový nákup hraček. Zájem o nákup CD nebo DVD nosičů a herních her do konzolí projevuje 32,2 % lidí. Dalším často vyhledávaným artiklem na internetových obchodech budou v této oblasti knihy, k jejich nákupu se připravuje 30 % zákazníků.

Vysočina a Jihomoravský region
Obyvatelé těchto regionů se na internetu převážně zaměří na nabídku knih, do vyhledávače toto heslo zadá 50,3 % z nich. Internetového prodeje hraček zde využije 38,3 % mužů a žen. Velmi žádanými produkty se v předvánoční čas na Vysočině a na Jižní Moravě stanou oblečení a doplňky, na internetu lákají 34,8 % lidí. V této oblasti se jako v jedné z mála bude hojně pořizovat předplatné přes internet, tento nákup se zde týká 14, 5 % obyvatel.

Olomoucký a Zlínský region
Na Olomoucku a Zlínsku se přes internet bude pořizovat hlavně oblečení a doplňky, na služby internetových obchodů se v tomto ohledu spolehne 38,2 % obyvatel. Ani v těchto koutech naší republiky lidé nepohrdnou možností nákupu knih přes internet, k tomuto kroku se jich chystá 30 %. Jen o procento méně z nich přemýšlí o předvánoční koupi zkrášlovacích výrobků.

Moravskoslezský region
Největší část obyvatel moravskoslezského regionu, kteří budou vánoční dárky pořizovat na internetu, si bude vybírat z nabídky oblečení a doplňků (32,1 %). CD nebo DVD nebo hry do herních konzolí si přes internet plánuje pořídit 24,6 % zákazníků. Důvodem návštěvy internetového obchodu budou pro 23,3 % lidí z tohoto regionu zkrášlovací prostředky.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!