Desítka největších reklamních zadavatelů v oblasti farmaceutických výrobků proinvestovala v prvních třech kvartálech roku 2010 více než 1 miliardu korun. Největší množství reklamního prostoru nakupovaly firmy GlaxoSmithKline, Walmark a Simply You Pharmaceuticals.
Reklamní výdaje společnost Admosphere vyhodnocuje na základě ceníkových cen. Do segmentu farmaceutických výrobků je zařazena kategorie léků, vitamínů a minerálů, prostředky na hubnutí nebo antikoncepce. Na základě monitoringu reklamních kampaní v období 1. 1. – 30. 9. 2010 investovaly do reklamy největší obnosy společnosti GlaxoSmithKline (156,3 mil. Kč), výrobce doplňků stravy WALMARK (139,1 mil. Kč) a Simply You Pharmaceuticals (130,5 mil. Kč).
Horní příčky doplňují Reckitt Benckiser (Czech Republic), distributor léků Novartis a výrobce humánních léčiv Boehringer Ingelheim se svými investicemi nad 100 mil. korun.
-red-