Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) podruhé zvolila Osobnost českého direct marketingu. Do této pomyslné síně slávy se snaží postupně vybírat takové osobnosti, které se významnou měrou zasloužily o rozvoj českého přímého marketingu.
Direct marketing se v novodobé dvacetileté historii naší republiky vyvíjí od počátku devadesátých let. Za tu dobu si vydobyl osobité místo v rámci ostatních marketingových komunikací. Titul „Osobnost českého direct marketingu“ ADMAZ neuděluje za úspěšnou jednorázovou akci, ale za dlouhodobý přínos oboru. I tak je těžké takovou osobnost vybrat, protože skvělých lidí v branži je určitě hodně.
Jan Dvořák (* 1962) studoval technickou kybernetiku na elektrotechnické fakultě ČVUT a specializoval se na obor letecká přístrojová technika. Již v průběhu studia pracoval jako programátor u Řízení letového provozu na letišti v Ruzyni.
V roce 1989 začal pracovat jako programátor – analytik pro firmu Krause-Biagosch v německém Bielefeldu. V rámci své činnosti vyvíjel řídící systémy pro stroje pro polygrafický průmysl.
Po 4 letech práce v Německu začal svou dlouhou kariéru v direkt marketingu a zásilkovém obchodě. Vyhrál konkurs na vedoucího nově vznikající pobočky firmy International Masters Publishers (IMP) v České republice. Firmu kompletně založil a během krátké doby se společnost IMP stala jedním z největších českých nakladatelství a již v druhém roce vykázala hospodářský zisk. Po stabilizaci firmy v České republice založil pobočku na Slovensku.
1. září 1998 byl jmenován viceprezidentem IMP pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. O pár let později zakládal pobočky firmy ve Slovinsku a Chorvatsku.
V březnu 2003 se změnila organizační struktura a Jan Dvořák byl pověřen regionálním vedením střední Evropy a stal se členem European Management Group.
V květnu 2005 ho majitel firmy pověřil řízením IMP v severní Americe. Byl zodpovědný za veškeré aktivity firmy v USA a Kanadě. IMP má v USA obrat okolo 100 milionů USD a Jan Dvořák dostal za úkol obrátit negativní trend vývoje hospodářského výsledku. To se mu rychle podařilo a zisk po jeho příchodu stoupl ze 4 milionů dolarů na 8 milionů v prvním roce a na 16 milionů dolarů v druhém roce jeho působení.
Po návratu z USA dostal na starost vedení IMP v celé Střední Evropě. Středoevropský region v pojetí IMP ovšem zahrnoval celkem 17 zemí.
Činnost Jana Dvořáka se však neomezovala jen na společnost IMP. V březnu 2001 založil dceřinou firmu Kosmetika Fleur de Santé, která se zabývá directmarketingovým prodejem kosmetiky a má stejného majitele jako IMP. Po založení a rozjezdu firmy předal její vedení a fungoval pouze jako konzultant.
Vzhledem k neuspokojivým výsledkům společnosti Fleur de Santé byl však švédským majitelem požádán o sanaci této firmy. Z počátku se věnoval pouze zásilkovému trhu ve Skandinávii a střední Evropě. Přesunul centrálu ze Švédska do Prahy a během roku firmu znovu postavil na nohy. Vzhledem k velké důležitosti této společnosti v portfoliu majitele převzal od května 2010 kompletní vedení společnosti Fleur de Santé. V současnosti se především věnuje rozvoji perspektivního Ruského trhu, kde se používá přímý prodej kosmetiky.
-red-