Výzkum trhu

Většina nakupujících na internetu nakupuje z domova, roste částka utracená ročně na internetu

Více než 90 % nakupujících na internetu vybírá a nakupuje zboží na internetu doma, necelých šest procent nakupuje v zaměstnání. Téměř 45 % respondentů na internetu utratí více než 10 000 Kč ročně. Tyto výsledky ukázal komplexní výzkum o nakupování na internetu realizovaný srovnávačem cen a zboží Heureka.cz a nákupní galerií Aukro.cz, který byl proveden na reprezentativním vzorku 10 000 uživatelů českého internetu.

Kde nejčastěji nakupujeme
Podle výsledků průzkumu si nakupování na internetu vyzkoušelo téměř 97 % respondentů, přibližně 93 % z nich se online nakupování věnuje doma. „Průměrná doba, kterou nakupující stráví při výběru zboží, se na Aukru pohybuje kolem 42 minut. Nakupující potřebují dostatečný čas k výběru z více než 3 milionů nového i použitého zboží, což v zaměstnání zpravidla není možné,“ říká Lenka Hanušová, tisková mluvčí Aukro.cz. V internetové kavárně nebo v univerzitních knihovnách nakupuje pouze 0,5 % respondentů. Tomáš Hodboď z internetového srovnávače to komentuje: „Nákup zboží bývá většinou dlouhodobější proces. Takže i přesto, že vybírání produktů probíhá z více míst, samotný nákup lidé většinou realizují v klidu domova. Při uzavření nákupu se zadávají citlivé údaje jako je jméno nebo adresa, při platbě předem číslo platební karty. To je pravděpodobně hlavní důvod, proč ve veřejných prostorách nakupuje zanedbatelné množství lidí a proč většina nakupuje v bezpečí domova.“

Útrata na internetu
Ve srovnání s loňským rokem roste částka, kterou nakupující vydávají za nákupy na internetu. O dva procentní body klesl podíl lidí, kteří na internetu ročně utratili do 5 000 Kč. Naopak podíl nakupujících, kteří na internetu utratí v průběhu dvanácti měsíců 5 000 až 10 000 Kč, a podíl lidí nakupujících za více než 20 000 Kč meziročně vzrostl shodně o dva procentní body.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!