ČT24 neustále zvyšuje svůj podíl na trhu televizních stanic a je v tomto směru i v evropském kontextu výjimečná. Vyplývá to ze statistického porovnání výsledků ČT24 a dalších evropských televizí v prvních pěti měsících roku 2010.
Ojedinělé postavení ČT24 vyplývá i z faktu, že má vysílání tohoto zpravodajského programu neustálou tendenci růst, což je v evropském srovnání další unikát. Porovnání dat za leden až květen 2010 to přesvědčivě dokazuje. A přitom není v uvedeném srovnání započítán měsíc červen, kdy podíl na publiku (share) dosáhl dosavadního vrcholu výsledkem 3,83 %, což byl nový měsíční rekord v pětileté historii ryze zpravodajského vysílání v České republice.
„Čirá sledovanost není prvotním cílem existence ČT24. Je ale potěšitelné, že zpravodajství veřejné služby dokázalo skloubit serióznost zpráv a analýz se silným diváckým zájmem. Potvrzuje se, že ČT24 našla divácky atraktivní model masivním vysíláním přímých přenosů, živých vstupů, důrazem na velké mimořádné speciály z politických i nepolitických akcí. ČT24 nabízí zážitek, dokáže udržet divácký zájem i v delším kontinuálním vysílání a v tom je jedinečná. Česká televize má díky ČT24 prostředek, který zvyšuje její společenský význam a posiluje dominanci zpravodajství veřejné služby v důležitých okamžicích života ČR,“ říká ředitel zpravodajství a šéf ČT24 Milan Fridrich. Také jeho nástupce ve funkci ředitele zpravodajství Roman Bradáč považuje výsledky ČT24 za mimořádný úspěch: „Takové zprávy jsou pochopitelně velmi potěšující. Nejen proto, že kolegové z ČT24 prokazatelně odvádějí kvalitní práci, ale i proto, že čeští diváci nacházejí cestu k jedinečnému zdroji informací a dokáží jej ocenit.“
-red-