Výzkum trhu

Politická situace se internetové populaci nelíbí, většina půjde k volbám

Podle internetového průzkumu v rámci netpanelu agentury MEDIARESEARCH se tři čtvrtiny internetové populace 18 + zajímají o politické dění v ČR. Politické klima v ČR je dle respondentů spíše špatné a přes 90 % z nich chce jít letos k volbám. Za nejdůležitější zdroj informací týkajících se politického dění považuje více než polovina respondentů televizi. Průzkumu se zúčastnilo 515 respondentů starších 18 let.

Tři čtvrtiny internetové populace se zajímají o politické dění v ČR, přitom třetina respondentů má o politické dění silný zájem. Čtvrtina internetové populace se o politické dění u nás převážně nezajímá, ale pouze procento se o politiku nezajímá vůbec. Zájem o politické dění je vyšší u mužů a celkově roste s věkem respondentů. Barometr politického klimatu dosáhl v průměru hodnoty 16 (0 = velmi špatné klima, 100 = velmi dobré klima). Politická situace v ČR je tedy vnímána negativně.

Graf 1: Zájem internetové populace o politické dění v ČR

Téměř pětina respondentů se chystá volit stejnou stranu jako v předešlých parlamentních volbách. K zopakování své minulé volby se nyní spíše přiklání dalších 17 procent respondentů. Více než desetina respondentů volbu stejné politické strany z minulého volebního období spíše nezopakuje a 17 procent deklaruje, že bude určitě volit jinak. Více než čtvrtina respondentů zatím není rozhodnutá, komu dá svůj hlas v parlamentních volbách.

Graf 2: Stanovisko k volebním preferencím

Za nejdůležitější zdroj informací o politickém dění považuje internetová populace televizi (52 procent). Na respondenty TV působí jako nejdůvěryhodnější médium a nejspolehlivější zdroj kvalitních informací. Cení si její dostupnosti a možnosti přímé konfrontace s politiky. Druhým nejdůležitějším zdrojem informací o politickém dění je pro respondenty internet (36 procent). Devizou tohoto média je dle respondentů dostupnost, nepřetržitý přísun informací v jakékoliv době a možnost vyjádřit svůj názor. Tisk jako zdroj informací o politice nejvíce preferuje 7 procent respondentů. Vyhovuje jim, že si mohou v klidu vše přečíst, získat aktuální a nezaujaté informace o české politice. Rozhlas preferují 3 procenta respondentů pro jeho dostupnost i možnost pasivního poslechu.

Graf 3: Médiatypy jako zdroje informací o politickém dění v ČR

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!