Studie agentury pro výzkum trhu GfK Czech zabývající se spotřebou prostředků do myček nádobí ukázala, že tato kategorie čisticích přípravků vykazuje pozitivní trend jak ve spotřebitelských výdajích, tak v nakoupeném množství díky výrazně rostoucí spotřebitelské základně. Penetrace se meziročně zvýšila z 12 % na téměř 20 %.
Domácnosti utratily za tyto prostředky v průměru 583 Kč za prvních 10 měsíců roku 2009, což je o 2,2 % více než před rokem. Spotřeba na domácnost však mírně poklesla, nárůst výdajů je tedy pouze důsledkem rostoucí průměrné ceny.
Z hlediska spotřebitelských výdajů jsou nejvýznamnějším segmentem tablety s podílem více než 50 %, prostředky ve formě prášku byly částečně nahrazeny tekutými. Podíly solí a leštidel s rozvojem multifunkčních detergentů mírně klesají, podíl ostatních prostředků do myček nádobí, jako osvěžovačů a čističů myček, mírně stoupá.