Navzdory ekonomické krizi a celkovému útlumu marketingových aktivit vzrostly v roce 2008 výdaje amerických firem na Word of Mouth marketing o více než 14 %. Pro rok 2009 je odhadován nárůst o 10 %.
Údaje vyplývají z exkluzivního průzkumu americké agentury PQ Media realizovaného mezi čtyřmi sty členy Word of Mouth Marketing Association (WOMMA) v USA.
Rostoucí tendence výdajů firem na WOM Marketing i v době krize dokazují, že manažeři značek alokují stále větší podíly ze svých rozpočtů na dlouhodobé Word of Mouth kampaně, které zahrnují online i offline aktivity přesně zaměřené na jednotlivé kategorie zákazníků a jejich sociální okolí.
Řada úspěšně realizovaných WOM kampaní v ČR ukazuje, že WOMové aktivity přináší jasné obchodní výsledky a že i čeští manažeři značek objevují kouzlo šeptandy, i když zatím ne v takové míře jako jejich američtí kolegové.
– red –