Krize maloobchodu nabírá obrátky – po finančních, realitních a průmyslových trzích se globální recese nyní naplno projevuje i v poklesu spotřebitelské poptávky. Přípravy Retail Summitu 2010 tak probíhají v těžkém období, kdy není o špatné zprávy nouze. Organizátoři si přesto kladou ambiciózní cíl koncipovat program Summitu tak, aby bylo možno v průběhu jeho dvou dnů načerpat co nejvíce inspirace k tomu, jak se odrazit ode dna.
Zkušenosti z jiných tržních segmentů, které krizí prošly s předstihem před maloobchodem, signalizují, že klíčovou roli při zdolání problémů hrají „hodnoty a hodnota“. Program Retail Summitu 2010 proto bude věnovat velkou pozornost tomu, jak dodat zákazníkům tu nejlepší hodnotu za přijatelnou cenu. Ukazuje se totiž, že koncepty založené na „value for money“ jsou i v podmínkách krize zpravidla úspěšnější než řešení pouze na bázi nejnižší ceny. Na potřebu stavět obchodní podnikání na pevných hodnotách a jasných strategiích upozorní i klíčový řečník summitu Götz Werner, zakladatel dm drogeriemarkt a jedna z vůdčích morálních a myšlenkových autorit evropského obchodu.
Retail Summit pořádaný tradičně ve spolupráci Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, Vysoké školy ekonomické Praha a agentury Blue Events se uskuteční ve dnech 2.-3. února 2010 v pražském Top Hotelu.
-red-