Je zjevné, že nejožehavější otázkou týkající se nyní category managementu je, jaký vliv na něj má současná globální recese. Můžeme očekávat, že velké řetězce jako Walmart, Tesco či Carrefour budou i nadále klást velký důraz na maloobchodní značky. Jak to ovlivní category management?
Jerry Singh, jeden ze zakladatelů category managementu, má na tuto zásadní otázku jasnou odpověd. “Ano, během stávající recese se spotřebitelé stávají daleko více cenově citlivými a maloobchodníci dále zvyšují důraz na private labels—a to činí category management ještě důležitějším! Je to dáno tím, že nyní je ještě více než kdykoliv dříve potřeba rozumět dané kategorii a interakcím mezi private labels a značkovými výrobky. Výrobci reagují i tím, že uvádějí na trh lacinější výrobky a “basic” verze značkových produktů. Intenzifikace spolupráce mezi výrobcem a obchodníkem v celém řetězci tvorby zákaznické hodnoty také pomáhá omezovat zásoby a zlepšuje řízení likvidity.”
Nenechte si ujít možnost potkat se s Jerrym osobně na pražské konferenci Category Management 2009, která se koná 18. 11. 2009. Seznamte se detailně s category managementem a jeho budoucností v rámci speciálního programu CatMan Academy 19. a 20. 11. 2009. Další informace získáte na www.categorymanagement.cz.
-red-