Adastra, mezinárodní konzultační a softwarová společnost, uvádí na trh druhou generaci řešení Adastra Fraud Management System (AFMS). Jedná se o pokročilé, modulární řešení pro automatizovanou detekci a podporu šetření podvodného jednání.
„AFMS poskytuje systémovou podporu procesům detekce a šetření podvodů,“ říká Katarína Machková, generální ředitelka, Adastra, s.r.o. „Díky automatizovanému zpracování dochází k přesnějšímu vymezení potenciálně podvodných případů a k urychlení procesů, které možné podvodné jednání prošetřují. Řešení tak společnostem z řad pojišťoven, finančních institucí i telekomunikačních firem výrazně sníží výdaje, které by tyto firmy jinak neoprávněně vyplatily.“
Jádrem systému AFMS je nově vytvořený skóringový modul. Ten umožňuje nastavit a snadno uživatelsky udržovat pravidla, která určují míru podezřelosti případu. Pravidla mohou být aplikována při dávkovém i on-line zpracování. Skóringové jádro systému lze využít nejen pro detekci podvodů, ale i v dalších oblastech jako marketingové kampaně, klientská segmentace nebo při automatizaci procesů v kombinaci se systémy spravujícími workflow.
Řešení AFMS tedy integruje dostupná data a ohodnocuje je s cílem nalézt nestandardní případy, tj. potenciální podvody. Následně poskytuje systémovou podporu pro vyšetřování podezřelých případů – ať už prostřednictvím základního modulu evidence šetřených případů nebo rozšiřujících modulů Dokumenty, Workflow a Reporting.
Řešení AFMS je založeno na platformě Java a lze ho provozovat v prostředí operačních systémů Windows i Unix. Podporuje všechny běžně používané relační databázové systémy jako Oracle, MS SQL Server nebo Sybase. AFMS nemá žádné specifické nároky na zdroje, nevyžaduje dedikovaný hardware nebo dodatečný software.
-red-