Obchod

Věrní zákaznící nad zlato: Další ze serie konferencí Retail in Detail

Maloobchodní trh prochází velmi těžkou vývojovou fází – globální ekonomická krize již naplno dorazila i do střední a východní Evropy a začala ochlazovat doposud velmi dynamickou spotřebitelskou poptávku. Maloobchodníci této nové situaci musí přizpůsobit své strategie a taktiky. V každém případě by se přitom měli soustředit na to vůbec nejcennější, co mají – na své věrné zákazníky.

O tom, ze nepůjde o jednoduchou práci, svědčí aktuální analýzy realizované v rámci panelu domácností GfK Praha. Tento výzkumný nástroj, umožňující monitorovat průběžně všechny nákupy baleného rychloobrátkového zboží ve všech prodejnách, signalizuje, že míra loajality českých nakupujících vůči jednotlivým řetězcům sice v uplynulých letech mírně vzrostla, ale ve srovnání s vyspělými trhy je stále extrémně nízká. V prvním čtvrtletí letošního roku navíc došlo ve srovnání se stejným obdobím loňského roku k jednorázovému poklesu loajality u všech významných řetězců – i ty nejúspěšnější řetězce získávají jen maximálně pětinu z celkového objemu relevantních výdajů svých zákazníků. To zjevně souvisí s tím, že nakupující se pod vlivem nastupující krize ještě více než doposud soustřeďují na hledání optimální nabídky a při svých nákupech navštěvují ještě více prodejen než doposud.

Řada obchodních řetězců si závažnost situace uvědomuje a přichazí s novými řešeními v oblasti loyalty managementu. Nejvýznamnějším počinem jsou v tomto směru již ohlášené aktivity TESCO Stores CR/SR, které bude realizovat ve spolupráci se svou britskou agenturou dunnhumby. Právě její zástupce bude nepochybně jedním z nejatraktivnějších řečníků specializované konference Retail in Detail/Loyalty over Gold, která se uskuteční 30.9.2009 v pražském hotelu andel’s. Spolu s věrnostním systémem TESCO budou na této konferenci představena i další řešeni podporující rozvoj loajality maloobchodních zákazníků a diskutovány cesty k jejich úspěšné implementaci.

Nenechte si ujít tuto událost, zásadní pro úspěch Vaší firmy v dnešní nelehké tržní situaci. Dejte si 30.9.2009 do vašeho kalendáře již nyní. Využijte slevy Early Birds, platnou pro ty, kteří se registrují do 31.8.2009.

Podrobnější informace a on-line registrace je k dispozici na: www.retail21.cz/retailindetail

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!