Obchod

BlueTrucks outsourcuje péči o pneumatiky

Především úspory plynoucí ze sjednocení systému, nižší spotřeba paliva díky komplexní péči o pneumatiky a servisní služby zajištěné ve všech zemích Evropy jsou hlavními důvody účasti společnosti BlueTrucks na pilotním projektu předního výrobce pneumatik Bridgestone. Průběžný odborný servis pneumatik má nejen pozitivní vliv na ekonomiku provozu vozidel, ale také na ekologii a zvýšení bezpečnosti na silnicích. Dceřiná firma Čechofrachtu byla do projektu přizvána nejen z důvodu zkušeností s pneumatikami od známého producenta, ale také pro dobré renomé firmy v oboru.

Vzhledem k neustálému vývoji trhu a zvyšování konkurenčního prostředí roste potřeba dopravců soustředit se především na hlavní předmět svého podnikání. Nasnadě je tedy efektivní outsourcing podpůrných služeb, mezi které patří i péče o pneumatiky. „Nechtěli jsme tříštit energii budováním a provozem vlastního technického zázemí pro péči o pneumatiky, proto jsme kývli na nabídku společnosti Bridgestone. Vyhovuje nám jednotný systém fakturace i menší administrativní náročnost,“ vysvětluje Radek Holub, ředitel společnosti BlueTrucks.

Výhody plynoucí ze spolupráce se dají shrnout do dvou hlavních bodů: snížení nákladů a vyšší bezpečnost. Ke snižování nákladů dochází hned v několika oblastech vycházejících z vhodného výběru pneumatik. Následná optimální údržba pak zásadně přispívá k prodloužení jejich životnosti a tím i k úspoře pořizovacích nákladů na nové pneu. „Správná péče o pneumatiky také snižuje spotřebu paliva, která představuje jednu z hlavních položek nákladů na provoz celého autoparku. Správně udržovaná pneumatika dokáže snížit spotřebu paliva až o 8 procent,“ vypočítává možnosti Radek Holub a dodává: „V neposlední řadě představuje delší životnost umožněná profesionální údržbou a protektorací menší zátěž životního prostředí díky nižší spotřebě materiálu.“

Díky úzké spolupráci obou firem bude celý systém průběžně upravován tak, aby byly poskytované služby dále zkvalitňovány a snižovala se administrativa. „Pomocí chystané webové nadstavby budeme mít on-line přehled, co se kde s jednotlivými pneumatikami děje,“ vysvětluje Holub. Veškeré procesy totiž zastřešuje tzv. centrální fakturace, která je podstatnou součástí spolupráce. Všechny servisní úkony jsou pomocí internetové aplikace zaznamenány do systému, přičemž výsledkem jsou virtuální pracovní listy umožňující snadnou kontrolu, odsouhlasení a následnou fakturaci, která probíhá souhrnně jednou měsíčně.

„Náš kompletní Tyre management zaručuje firmě BlueTrucks pevná pravidla spolupráce a servisu, garanci cen pneumatik, výkup koster a další služby. Samozřejmostí pak je garance cen v případě zásahu havarijního servisu po celé Evropě. Prostě žádná nepříjemná překvapení,“ shrnuje hlavní přínos Petr Čajka, vedoucí prodeje nákladních pneumatik společnosti Bridgestone.

Pilotní projekt obou společností tedy zahrnuje kompletní služby tyre managementu počínaje poradenstvím, dodávkou nových i protektorovaných pneumatik a celkovou správou pneumatik konče. Ta obsahuje také kompletní monitoring, pravidelná měření, huštění, kontroly stavu či záměny pozic pneumatik až po jejich konečnou likvidaci. Tyto služby jsou zajištěny pomocí sítě smluvních partnerských pneuservisů Truck Point. To vše je doplněno havarijním servisem v případě defektu či jiného poškození pneumatik, a to nejen v rámci České republiky, ale napříč celou Evropou.

-red-

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!