Vánoce jsou pro majitele e-shopů nejdůležitějším obdobím roku, proto není od věci zamyslet se nad tím jak najít cenově efektivní propagaci e-shopu a vyniknout v milionech nabídek zobrazovaných ve srovnávačích cen.
1. Zaměřte se na efektivní způsoby propagace
Vedle stále oblíbené bannerové reklamy a PPC kampaní (Sklik, AdWords nebo eTarget) patří prezentace ve srovnávačích cen k nejběžnějším způsobům propagace e-shopů. Její nespornou výhodou je vysoký konverzní poměr a také snadná a časově nenáročná propagace konkrétních nabídek. V případě srovnávačů vidí návštěvník přesný název produktu i jeho cenu ještě před prokliknutím na vaše stránky. Reaguje tedy pouze na nabídky, které ho zaujmou.
2. Začněte již dnes
I když samotný předvánoční prodej ještě není na pořadu dne, neodkládejte přípravu. Zejména v případě programátorských úprav je vhodné začít co možná nejdřív.
3. Cena produktu není vždy nejdůležitější
Specifikem Vánoc bývá velká ochota lidí utrácet, nutností je ale dodat zboží včas, tedy nejpozději do 24. prosince. Prosadit se proto mohou také menší prodejci, kteří zaujmou garancí expresního dodání, rychlou komunikací se zákazníky (např. přes ICQ či Skype) nebo dobrým hodnocením ze strany uživatelů.
4. Zvyšte důvěryhodnost e-shopu
Nákup v internetovém obchodě je založen na důvěře, že objednané a často již zaplacené zboží dorazí bez problémů. Poskytněte potenciálním zákazníkům maximální množství kontaktních údajů (adresa, e-mail, telefon, Skype). Dbejte na kladná hodnocení zákazníků a požádejte je, aby vás po nákupu ohodnotili (zašlete jim e-mail s konkrétním odkazem, kde vás mohou ohodnotit).
5. Zkontrolujte a vylepšete poskytovaný feed
Většina srovnávačů cen pracuje nejen s „tagem“ obsahujícím název, cenu nebo URL nabídky, ale využívá také informace o kategorii nebo výrobci. Generováním feedu s maximem dostupných informací si zajistíte ty nejlepší předpoklady pro správné zařazení vašich nabídek.
6. Investujte do ceny za proklik
Nebojte se zaplatit víc. Vaše nabídky budou graficky zvýrazněny a zobrazí se na vyšších pozicích. Roste tak pravděpodobnost, že si návštěvník vybere právě vaši nabídku. O Vánocích máte navíc ideální příležitost dosáhnout vyššího konverzního poměru, a vyplatí se proto investovat vyšší částky za proklik. Ale hlavně – platíte jen za výkon, tedy s minimálním rizikem…
7. Protlačte svoje nabídky na první pozice
Nabídky nacházející se na prvních pozicích bývají často označené jako doporučené a na návštěvníky působí seriózněji. Navíc je podíl prokliků na těchto pozicích výrazně vyšší. Nestyďte se zeptat na cenu, často může být nižší než u reklamy v AdWords nebo Sklik.
Tato doporučení byla vypracována na základě zkušeností s provozováním srovnávače cen na polském (www.kupujemy.pl), českém (www.monitor.cz) a slovenském trhu (www.monitor-cien.sk).
– red –