Společnost Electro World, největší elektroobchod u nás, vítěz ankety „Obchodník roku elektro“ pro rok 2007, zaznamenal zájem zákazníků, kteří si elektro zatím kupovali v hypermarketech.
Zákazníci se ve větší míře obrací ke specializovaným obchodům, protože jim nabízí široký sortiment zboží, rady odborníků a vyškoleného personálu a v neposlední řadě pohodlné služby jako dopravu zboží, pojištění a připojení zařízení. Proto se Electro World stal atraktivnějším než hypermarkety.
„Navíc si u nás mohou pestrou paletu zboží sami vyzkoušet, doslova osahat, a případně porovnat s jiným. A není to otázka jen rozměrů nebo barvy. Souvisí s tím také design a ergonomika. Naši školení odborní prodavači jim také poskytnou více odborných rad a konzultací“, řekl Jiří Klíčník, generální ředitel společnosti Electro World Česká republika.
Odklon zákazníků k odborným obchodům se odrazil také v průzkumu, který provedly společnost INCOMA Research a GfK v rámci spotřebitelských šetření se zaměřením na prodejce elektra. Podle této studie: „70 procent všech respondentů očekává, že jim při nákupu elektrozboží odborně poradí prodavač, který by měl mít maximum informací o výrobku.“ Průzkum také potvrdil, že mezi nevýhody hypermarketů a prodejem na internetu patří například to, že zákazníci nemají možnost zboží vidět na vlastní oči a nechat si odborně poradit.
„Tento trend nás nepřekvapil, spíše nám potvrdil, že naše strategie a zaměření na poskytování kvalitní odborné pomoci zákazníkům je správná. Děláme vše pro to, aby se k nám zákazníci vraceli stále častěji a s důvěrou se obraceli na naše prodavače“, dodal Jiří Klíčník.
-red-