Český trh s BIO potravinami zažívá zlaté časy. Jedním z důkazů jsou výsledky spol. OLMA, která se jako první u nás zaměřila na produkci mléčných výrobků s označením BIO. Za prvních osm měsíců roku 2008 zvýšila olomoucká mlékárna meziročně tržby získané z prodeje BIO výrobků o více než 65%. Nejvýraznější růst OLMA zaznamenala u BIO mléka. Výsledky by mohly být ještě příznivější, nicméně firma je stále limitována omezeným množstvím kvalitního BIO mléka na trhu. Do nových technologií na produkci BIO výrobků OLMA letos investovala 5 mil. Kč.
Olomoucká mlékárna OLMA, a.s. utržila za mléčné výrobky s označením BIO v prvních osmi měsících tohoto roku 88,2 mil. Kč, což je o 66,4% více než ve stejném období loňského roku. V meziročním srovnání firma letos prodala o 40,5% více BIO výrobků než v roce 2007. Jak poukazuje obchodní ředitel spol. OLMA, a.s. Jan Vařeka, mohl být růst ještě vyšší: „Naše produkce BIO výrobků je omezena nedostatečným množstvím BIO mléka na trhu. Na zvyšování dodávek kvalitní suroviny neustále intenzivně pracujeme.“
Nejrychleji rostoucím BIO produktem je v olomoucké Olmě BIO mléko, kterého se za prvních osm měsíců tohoto roku prodalo o 37% více než ve stejném období loňského roku. Skvěle se daří i BIO jogurtům a jogurtovým drinkům. Aktuálně má Olma ve svém portfóliu 8 BIO výrobků rozdělených do 3 kategorií.
I přesto, že je ČR ve spotřebě BIO potravin zrychlujícím běžcem, za vyspělými evropskými zeměmi ještě zaostává. „Zatímco u nás podíl BIO potravin nedosahuje ani 3% z celkového množství, v Německu či Rakousku je to více než 10%. Určitě je ale reálné, abychom se postupně přiblížili těmto vyspělým zemím,“ dodává J. Vařeka.
-red-