V poslední době byly mezinárodními organizacemi upraveny starší verze či zpracovány zcela nové verze mezinárodně platných kodexů pro výzkum trhu.
ESOMAR inovoval základní kodex – tedy ICC/ESOMAR International Code on Market and Social Research. Jím by se měli řídit všichni výzkumníci, ale také klienti, zadavatelé výzkumů. Jsou v něm totiž obsaženy účel, základní zásady, předmět, ale i definice platné pro výzkum trhu a veřejného mínění v celém světě včetně povinností zúčastněných subjektů.
Druhým kodexem, na kterém velmi těsně spolupracovalo EFAMRO, je ISO 20252 – . Sám český název „Výzkum trhu a veřejného mínění a sociální výzkum — Terminologický slovník a požadavky na prováděné služby“ napovídá, že norma podrobně specifikuje předmět normy, termíny a definice. Dále pak stanoví kvalitativní požadavky na systém řízení, samotné řízení výzkumů a jeho prvků, na sběr, pořizování a zpracování dat a závěrem formuluje požadavky na výzkumnou zprávu.
Oba kodexy byly pracovníky SIMAR přeloženy a jsou (či brzy budou) jak v českém znění, tak v zahraniční verzi k dispozici na webových stránkách SIMARu.
Kromě toho jsou k dispozici na webových stránkách SIMARu již dlouho EMRQS (EFAMRO Market Research Quality Standars – EFAMRO kvalitativní standardy výzkumu trhu).
Vše toto pomáhá ke zvyšování kvality výzkumu trhu a veřejného mínění.
V rámci SIMARu došlo k 30. červnu ke změně – vystoupily dvě nejmenší výzkumné agentury, a to AVE Marketing a XUXA.
Ing.JUDr. Stanislav Zahradníček, výkonný ředitel SIMARu