Podle údajů výzkumu Obchodního panelu GfK vzrostl prodej LCD monitorů na českém trhu v období od ledna do října 2007 v porovnání se stejným obdobím roku 2006 o 18 procent. Podíváme-li se ovšem na hodnotu prodeje, zaznamenalo zde GfK naopak pokles o 4 procenta. Z výše uvedených údajů tedy vyplývá, že rozhodující roli ve zvyšování prodeje LDC monitorů hraje cena.
Stejný trend růstu obliby LCD monitorů mezi svými klienty zaznamenal internetový obchod KASA.cz. V roce 2007 se zvýšil jejich prodej o neuvěřitelných 145 procent oproti roku 2006. Martin Kasa, ředitel KASA.cz k tomu dodává: „Lidé postupně objevují kvalitu LCD monitorů s velkými úhlopříčkami, zvláště v době, kdy se jejich kvalita postupně zdokonaluje a cena se propadá. Kvalitní LCD monitor se tak postupně stává v Česku standardem“.
A jaké monitory se na KASA.cz prodávaly v roce 2007 nejvíce? Překvapivě se nejoblíbenější značkou stalo LG, které bylo v roce 2006 teprve páté nejprodávanější. Stabilní druhou pozici si po oba sledované roky drží značka BenQ. Třetí byl v roce 2007 Acer, naopak v roce 2006 zaujal třetí příčku Samsung.
-red-