Před několika dny oficiálně uvedla brněnská společnost AVG Technologies na trh novou, již osmou verzi svého velmi úspěšného bezpečnostního softwaru AVG. Stalo se tak na hannoverském veletrhu CeBIT. Dá se tedy očekávat, že k dosavadním 70 milionům počítačů, na kterých je software AVG nainstalován, přibudou další. Tvorbu důležitého prvku úspěšného uvedení nového produktu na celosvětový trh, použitého grafického motivu, přitom AVG Technologies svěřila jiné brněnské společnosti – reklamní agentuře ArkAdiA.
„Software je z pohledu designu velmi těžko uchopitelná záležitost,“ říká marketingový ředitel společnosti AVG Technologies Miloslav Korenko. „I zde však platí, že kvalita a design obalu, tiskovin, POS materiálů hraje velmi důležitou úlohu,“ dodává. Grafický styl nové verze svého vlajkového produktu se AVG Technologies rozhodla najít ve výběrovém řízení. V něm se svými návrhy uspěla právě ArkAdiA. „Rozhodla propracovanost a kvalita návrhu, v další řadě zaujaly také reference agentury za několik posledních let,“ komentuje úspěch agentury ArkAdiA Miloslav Korenko.
„Pro nás byla účast v tendru na grafický styl pro AVG 8.0 pochopitelně velkou výzvou, vždyť kdo by nechtěl vytvořit produkt, který uvidí desítky milionů lidí po celém světě,“ říká Sales & Executive Director agentury ArkAdiA Robin Zahradník. Úspěch ve výběrovém řízení byl však pouze prvním krokem na cestě k praktickému využití. Řešitelský tým musel vytvořit hutný a konzistentní grafický styl, který bude možné aplikovat na všechny produkt-marketingové materiály, nástroje podpory prodeje a byl využitelný pro globální komunikaci produktu včetně printové inzerce. Důležité též bylo, aby výsledný produkt byl univerzálně použitelný ve všech zemích, kde se software AVG prodává. Vzhledem k tomu, že na celý proces tvorby grafického stylu až do použitelné podoby bylo velmi málo času, přibližně dva měsíce, musela ArkAdiA přizpůsobit i styl práce svého týmu. Ten pracoval především formou workshopů, které byly základním kamenem komunikace mezi oběma partnery, samy o sobě však nestačily. „Kreativní tým agentury byl k dispozici, řečeno s trochou nadsázky, on-line a 24 hodin denně, vsadili jsme na pružnost, rychlost naší odezvy a znalost prostředí IT,“ vysvětluje dále Robin Zahradník.
Společnost AVG Technologies je s výsledkem spolupráce s agenturou ArkAdiA spokojena. „Nejlepším oceněním výsledků práce řešitelského týmu byl úspěch designu našeho nového produktu na veletrhu CeBIT,“ říká marketingový ředitel AVG Technologies Miloslav Korenko. „Díky tomu se ArkAdiA stala naší novou brandovou agenturou,“ dodává. Pro AVG Technologies bude nyní ArkAdiA řešit kreativu a vizualizace všech aktivit spojených s uvedením nové verze AVG 8.0 a také supervizi a konzultace ostatních výstupů, např. podoby některých částí webové presentace. Agentura se také stala partnerem při budování nové identity značky, redesignu loga AVG, produktových logotypů, prezentací partnerů či designu pro prezentaci společnosti na veletrzích. Další velkou příležitostí prokázat schopnost svých lidí bude pro agenturu ArkAdiA výroba výukového instalačního videa, které bude umístěno na webových stránkách AVG Technologies. „Jsme samozřejmě hrdí na to, že dokážeme být přínosným partnerem špičkové IT firmy a naše práce napomáhá v jejích celosvětových obchodních aktivitách,“ komentuje další spolupráci s AVG Technologies Robin Zahradník, Sales & Executive Director agentury ArkAdiA.
– red –