V blízké budoucnosti čeká vyznavače klasického lyžování několik významných mezinárodních soutěží – v roce 2009 se v Liberci uskuteční mistrovství světa a o rok později se Vancouver stane dějištěm zimních olympijských her.
Také čeští reprezentanti si uvědomují, že především v domácím prostředí budou fanoušci jejich výkony mimořádně pozorně sledovat. Na zvýšené požadavky už zareagovali koncem letošní sezony představitelé Úseku severské kombinace Svazu lyžařů ČR a spojili své síly s odborníky z mimosportovní sféry.
V oblasti marketingu je bude nyní podporovat agentura United Sport Partners (USP), která jim už také zajistila nového hlavního partnera této discipliny – společnost SSŽ, komunikaci s médii i veřejností naopak zajistí agentura Bison & Rose.
„Snažíme se naší disciplině vytvořit kvalitní sportovní, odborné i ekonomické zázemí. Obě agentury jsme oslovili, protože mají z minulosti zkušenosti s přípravami šampionátu v Liberci i se spoluprací se svazem lyžařů. Víme, že pro reprezentanty, trenéry i manažery budou důležité nejen samotné sportovní výkony, ale také správná komunikace s novináři. V rámci této spolupráce proto počítáme například i s mediatréninky,“ vysvětluje záměry předseda úseku Radek Cikl.
-red-