Knihy

Důvěra: jediná věc, která dokáže změnit vše

Tato provokativní a v mnoha směrech převratná kniha rozvíjí klíčové myšlenky bestsellerů S. R. Coveyho „7 návyků skutečně efektivních lidí“ a „8. návyk. Od efektivnosti k výjimečnosti“. Stephen Covey, ml., v ní překonává zažité stereotypy a ukazuje, že důvěra není pouze ctnost, ale je měřitelným faktorem, který ovlivňuje výkonnost a výši vynaložených nákladů. Důvěra a rychlost, s níž ji dokážeme vytvořit, jsou stavebními kameny fungování firmy a jedním z nejvýznamnějších faktorů jejího úspěchu. Existuje jedna věc, která je společná všem lidem, týmům, rodinám, organizacím, ekonomikám na celém světě, bez níž se i ten nejúspěšnější podnik, nejvlivnější vedení, nejmocnější vláda a největší přátelství neobejdou a ocitnou se v troskách. Touto věcí je důvěra.

Důvěra je také klíčovým pojmem a tématem nové knihy St. M. R. Coveyho Důvěra: jediná věc, která dokáže změnit vše, kterou uvádí nakladatelství Management Press

Důvěra není nepostihnutelný, pomíjivý aspekt našeho života, měli bychom ji vnímat spíše jako pragmatické, konkrétní aktivum, jež je možné vytvářet a prohlubovat. Pokud důvěru rozvíjíme a posilujeme, představuje potenciál úspěchu a prosperity, pokud ji opomíjíme, stává se zdrojem konfliktů a její nedostatek narušuje vzájemné vztahy – doma, na pracovištích, mezi přáteli.

Globalizované prostředí prostoupené vztahy vzájemnosti se dnes stává nepřehlédnutelnou skutečností – a tento trend bude pokračovat i nadále. Důvěra je tak pro život člověka mnohem důležitějším (a ve skutečnosti rozhodujícím) faktorem, než tomu bylo kdykoli dříve. Nízká důvěra vyvolává třenice a spory, často je provázena neetickým nebo neprofesionálním jednáním. Vyvolává skryté agendy, politikaření, je zdrojem rivality mezi odděleními, vede k uvažování výhra – prohra, ústí v obrannou a defenzivní komunikaci. Výsledkem všech těchto „jevů“ je nižší rychlost a zvýšená námaha, s níž děláme jednotlivé věci. V konečném důsledku nízká důvěra zpomaluje jednání a zvyšuje náklady, ať už jde o rozhodování, komunikaci nebo o vzájemné vztahy. Vysoká důvěra působí přesně opačně – zrychluje jednání a snižuje náklady s ním spojené. Nic neumožňuje dělat věci tak rychle a s tak nízkými náklady jako důvěra, v jakékoli situaci, za jakýchkoli okolností.

Stephen M. R. Covey ve své knize zdůrazňuje, že tím nejdůležitějším faktorem pro vytváření důvěry jsou „výsledky“. Výsledky vytvářejí loajalitu vůči značce. Pokud dosahujeme výsledků, zákazníci si od nás objednávají a doporučují nás druhým, a pokud dosahujeme výsledků v dlouhodobějším horizontu, z našich zákazníků se stanou strategičtí partneři. Výsledky pomáhají získávat důvěru šéfů i zaměstnanců.

Tato provokativní a v mnoha směrech převratná kniha rozvíjí klíčové myšlenky bestsellerů Stephena R. Coveyho 7 návyků skutečně efektivních lidí a 8. návyk a ukazuje, že důvěra je měřitelným faktorem, který ovlivňuje výkonnost a výši vynaložených nákladů. Důvěra a rychlost, s níž ji dokážeme vytvořit, jsou stavebními kameny fungování všech oblastí našeho profesního i soukromého života. Dokazuje, že schopnost vytvářet, rozvíjet, poskytovat a obnovovat důvěru se všemi zainteresovanými stranami je klíčovou kompetencí lídra v dnešní globální, znalostní ekonomice.

Stephen M. R. Covey poté, co na Harvard Business School získal titul MBA, začal pracovat ve společnosti Covey Leadership Center jako vývojový pracovník a nakonec se stal jejím prezidentem a generálním ředitelem. V současné době je generálním ředitelem společnosti CoveyLink Worldwide, kterou založil společně s Gregem Linkem. Tato společnost se zaměřuje na zvyšování výkonnosti a vlivu lidí a organizací na celém světě tím, že jim umožňuje vést ostatní způsobem vzbuzujícím důvěru. S. M. R. Covey je vyhledávaným konzultantem a lektorem v oblasti vytváření důvěry, vedení lidí a etiky, jenž má své posluchače po celém světě. Působí v dozorčí radě několika organizací, mezi něž patří například Human Performance Institute.
Se svou ženou a dětmi žije v Rocky Mountains.

Rebecca S. Merrill je zkušenou autorkou. Se S. R. Coveym spolupracovala na knihách 7 návyků skutečně efektivních lidí a 8. návyk, jež se staly bestsellery a byly přeloženy do řady světových jazyků, a je rovněž spoluautorkou dalšího významného díla S. R. Coveyho First Things First.

Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.

brož., 165 x 235 mm, 352 str.,
doporučená cena 420 Kč, obj. číslo 0723, ISBN 978-80-7261-176-8

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!