Marketing

Projekt Lexus Lounge na konferenci Marketing Trend

Ve čtvrtek 18. října pořádala Česká marketingová společnost na Novotného lávce v Praze 1 konferenci Marketing Trend 2007. Hlavním tématem jednodenní konference bylo BRANDING 2007 – moderní trendy v práci se značkou.

Konferenci zahájila úvodním slovem předsedkyně ČMS PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D. a během dne následovalo se svými prezentacemi 13 řečníků.
V úvodním příspěvku ukázala Pavlína Jandová z Budějovického Budvaru, n.p. jakým způsobem uváděli na trh novou značku piva – Pardál. Velice neobvyklé bylo to, že do celého procesu vzniku značky zapojili přímo „pijáky“ piva v hospodách. I když se jejich pojmenování jeví trochu hanlivě, oni sami se takto nazývají. Velmi výrazně přispěli k chuti piva, jeho názvu a také se podíleli na reklamních fotkách, v niž sami vystupovali. Pivovar tak za prvé ušetřil na hercích a komparsu a za druhé „pijáci“ sami tvořili, tzv. „šeptandu“. Proč by se přece nezmínili, co sami vytvářeli?

Druhým příspěvkem byl rebranding Kofoly, který představil David Hůla. Celá prezentace začala od 60. let minulého století a pokračovala v letech devadesátých a končila rokem 2006, ve kterém proběhl poslední redesign značky. Poté byly představeny oblíbené reklamní klipy Vánoční stromeček a Nudapláž.

Po prezentacích společností ABRA Software (rebranding v B2B oblasti) a Triola vystoupil zástupce společnosti LEXUS Petr Žemlička. Jeho přednáška s názvem Konzistence značky Lexus představila přítomným projekt Lexus Lounge. Řečník přestavil historii společnosti v ČR, která začala od roku 2005 a od následujícího roku provádí společnost marketingovou podporu značky. Firemní filozofií je věta: „V touze po dokonalosti“. Společnost dbá nejen na luxusní výrobek (nyní je také nabízen ekologický model s hybridním pohonem), ale především o zákaznický komfort. V letošním roce se management společnosti zamyslel nad další vývojem v České republice. Vycházel z toho, že je u nás nízké povědomí o značce Lexus, lidé a i novináři mají s vozy velmi málo zkušeností a navíc v Praze chybí jakési prémiové místo pro předávání vozů novinářům na vyzkoušení. Z tohoto důvodu vznikl unikátní projekt Lexus Lounge. Již název trochu napovídá, o co se jedná, neboť slovo lounge totiž znamená obývací pokoj, společenská místnost, salonek či místo k odpočinku. Celý projekt tvoří tedy komunikačně-testovací zázemí značky Luxus v ČR.

Toto zázemí se nachází v centru Prahy v přízemí budovy a v prvním patře je spojeno s prestižním restaurantem KOGO – L´ANGOLO. Pro zákazníky tedy vzniká exkluzivní prostředí autosalonu, které je spojeno s populární středomořskou kuchyní. A nejen pro zákazníky, ale především pro novináře, neboť tyto prostory a hlavně pojetí jsou zatím v České republice ojedinělé. V těchto prostorách se koná předávání vozů k testovacím jízdám (k dispozici jsou 4 vozy pro PR a 9 vozů pro VIP klienty), konají se různé akce (tiskové konference, prezentace, školení a podpora prodejců, interní i externí schůzky) a také toto místo vystupuje jako informační centrum pro zákazníky i hosty restaurace. Celé přízemí, ve kterém se toto centrum nachází prošlo totální úpravou interiéru směrem ke vzdušnému stylu a eleganci. Logo projektu uvidíte na jídelních lístkách, na zástěrách číšníků. Na stěnách jsou lifestylové obrazy Lexus a samotné centrum se prezentuje především v odborných a lifestylových časopisech a také v akcích, které přinášejí synergický efekt – například spolupráce se značkami luxusního sortimentu.

Většina poboček zahraničních společností realizuje fungující projekty, které jsou převzaté ze zahraničí. Specifikem projektu Lexus Lounge je to, že tento projekt se zrodil a je realizován jen u nás. A již jsou znát první pozitivní výsledky. Z tohoto důvodu již vrcholový management Lexusu uvažuje, že by tento ambiciózní a především i imagový projekt rozšířil i do dalších poboček na celém světě.

V dalších příspěvcích konference se přestavily společnosti Henkel ČR, Marketing Architect, Linet, s.r.o., United Bakeries a.s., Spyrkys s.r.o., Tomáš Hrivnák, Tesco Stores ČR, a.s. a Nydrle studio s.r.o.

Konference představila různé názory a realizace rebrandingu značky. Účastníci konference poznali různé typy společností, různé přístupy ke změně značky a poznali i historii a vývoj jednotlivých značek. Nezbývá než, tak jako obvykle na podobných akcí, se zaměřit na svoji značku, posoudit ji z hlediska nových námětů z konference a nebát se některé z nich i použít.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!