Deník METRO, největší mezinárodní deník, vyhlásil výsledky 3. ročníku soutěže METRO Global Creative Awards.
V této soutěži bojovaly nejlepší reklamní návrhy z 20 zemí světa, ve kterých je deník METRO distribuován a soutěžily ve třech kategoriích: nejlepší klasický inzertní formát, nejlepší využití kreativního formátu a nejlepší integrovaná kampaň. Vítězové byli voleni mezinárodní porotou složenou z mediálních profesionálů, porotu vedla paní Maria Luisa Francoli, CEO, Media Plannig Group.
Vítězem v kategorii nejlepší klasický inzertní formát se stal celostránkový inzerát pro Pequeot v Chile z rukou agentury Euro RSCG/Media Plannig Group. Ocenění nejlepší využití kreativního návrhu se získalo MTV3 Finsko a první příčku v poslední kategorii – nejlepší integrovaná kampaň – obsadila kampaň pro klienta Puma.
Výsledky byly vyhlášeny v rámci slavnostního ceremoniálu ve finských Helsinkách za účasti návštěvníků z celého světa. Globální finalisté byli voleni na lokální úrovni přímo čtenáři deníku Metro. Letos této možnosti využilo přes 69 000 lidí ať už formou SMS či prostřednictvím internetu. Tímto se tato soutěž stává jednou z největších reklamních soutěží, ve které mají hlavní slovo skuteční lidé.
Za zmínku jistě stojí, že jedním z členů mezinárodní poroty byl letos Pavel Brabec – prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, který byl zároveň předsedou poroty na lokální úrovni. „ Kreativní zpracování soutěžních prací bylo na velmi vysoké úrovni a tak posuzování bylo velmi obtížné. Opět se potvrdilo, že více, než kdy jindy platí: Vysoký standard je samozřejmostí a uspěje pouze koncept s kvalitní kreativní exekucí“ uvedl Pavel Brabec.
– red –