Reprezentativní výzkum DROGERIE 2007, realizovaný v červnu 2007 společností INCOMA Research ve spolupráci s GfK Praha, ukázal, že nejčastějším místem nákupu drogerie a kosmetiky je v současné době širokosortimentní řetězec Kaufland a specializovaný řetězec Teta, kde v součtu nakupuje ¼ respondentů.
V hodnocení obchodních řetězců podle cenové úrovně a kvality jsou nejlépe hodnoceny hypermarkety (Globus, Tesco, Makro, Kaufland). Ze specializovaných prodejen se v této kombinaci nejlépe umístil Rossmann.
Preferovaným typem prodejny pro nákup drogistického zboží a kosmetiky je v Čechách již od roku 2004 samoobslužná specializovaná prodejna drogerie, které dává přednost 35 % českých spotřebitelů. Těsně následují nákupy drogerie a kosmetiky v hypermarketech (32%). Na dalších místech je diskontní prodejna (9%) malá samoobsluha (9%), a supermarket (6%). Přitom stále více Čechů nakupuje základní drogistické zboží (čistící a úklidové prostředky, prací prostředky a ústní hygienu) v širokosortimentních prodejnách typu hypermarket nebo supermarket. Naopak nákup výběrového drogistické a sortimentního zboží (jako jsou parfémy, pleťová, tělová a dekorativní kosmetika), které má nižší míru penetrace, je soustředěn více do specializovaných drogistických prodejen či od přímého prodejce.
Stále také roste role přímých prodejců drogerie a zejména kosmetiky. Zatímco v roce 2004 jejich nabídku alespoň jednou využilo 31 % domácností, letos už to bylo 41 %. Zákazníci jsou především mladší lidé do 44 let a lidé se středoškolským a vysokoškolským vzděláním.
Mezi nejčastější důvody při výběru prodejny pro nákup drogerie a kosmetiky v ČR patří možnost nákupu více druhů zboží najednou a vzrůstající potřeba zákazníka vybrat si ze širokého sortimentu. Výraznou roli hrají také nízké ceny a akční slevy. Na třetím místě čeští spotřebitelé uvádějí blízkost prodejny.