Branding

Společnost Millward Brown představuje žebříček BRANDZ™ Top 100 Most Powerful Brands 2007

Společnost Millward Brown, jedna z předních světových agentur zabývajících se výzkumem trhu, v České republice představuje nejpodrobnější celosvětový žebříček nejsilnějších obchodních značek BRANDZ™ Top 100 Most Powerful Brands 2007. Průzkum společnosti Millward Brown klasifikuje sílu, finanční hodnotu, předpokládaný růst a rizika obchodních značek z celého světa. Poprvé byl proveden v loňském roce, výsledky druhého ročníku průzkumu BRANDZ™ Top 100 Most Powerful Brands byly v plné šíři zveřejněny exkluzivně na stránkách Financial Times v pondělí 23. dubna 2007.

Na první místo žebříčku BRANDZ™ Top 100 Most Powerful Brands vystoupila z loňského sedmého místa značka Google, jejíž hodnota je 66,434 miliard dolarů. Druhé místo s hodnotou 61,880 miliard dolarů patří stejně jako v předchozím roce General Electric, na třetí místo klesl z loňského prvního Microsoft (54,951 miliard dolarů). Čtvrté místo obsadila vloni třetí Coca-Cola (44,134 miliard dolarů).

Studie vytvořená společností Millward Brown Optimor hodnotí nejsilnější značky světa podle jejich hodnoty v amerických dolarech. Celková hodnota obchodních značek v žebříčku značek BRANDZ™ Top 100 Most Powerful Brands vzrostla v porovnání s předchozím rokem o 10,6 %, z 1,44 bilionu v roce 2006 na 1,6 bilionu dolarů v roce 2007.

BRANDZ™ Top 100 je jediným žebříčkem značek, který kombinuje finanční stránku s detailním průzkumem hodnocení spotřebitelů vzešlých z rozsáhlého zdroje dat BRANDZ™ databáze WPP. Hodnocení stovky nejsilnějších značek BRANDZ™ vytvořila společnost Millward Brown Optimor pro společnosti sdružené ve WPP (jedna z nějvětších světových skupin komunikačních agentur). V rámci studie BRANDZ™, která do dnešního dne pokrývá již přes 40 000 značek, bylo celosvětově dotázáno více než milion spotřebitelů. Pro stanovení hodnoty značky je klíčové její vnímání ze strany spotřebitele, protože značka je kombinací obchodní výkonnosti, vlastností produktu, zřetelného positioningu a její viditelnosti a inovativnosti.

Pořadí BRANDZ™ Top 100 určuje HODNOTU ZNAČKY (Brand Value – na základě marketingového a spotřebitelského výzkumu v kombinaci s finančními ukazateli převzatými z Bloombergu a Datamonitoru, aby bylo možné spočítat a rozklíčovat nehmotné zdroje, PŘÍSPĚVEK ZNAČKY (Brand Contribution – vlastní výkonnost značky jako takové přinášet obchodní výsledky) a MOMENTUM ZNAČKY (Brand Momentum – index očekávaného krátkodobého růstu značky). Hodnocení bere v úvahu také regionální odlišnosti, protože i v případě globálních značek se mohou úrovně obchodního příspěvku značky pro její celkovou hodnotu v různých zemích výrazně lišit.

Nejdůležitější trendy vyplývající z BRANDZ™ Top 100 Most Powerful Brands 2007:

1. Vzestup východu – Zákazníci na rozvíjejících se trzích známých pod zkratkou BRICs (Brazílie, Rusko, Indie a Čína) dnes dosáhli ve srovnání s minulostí nejvyšší úrovně disponibilních příjmů. Pro úspěch na těchto trzích musí západní značky nabídnout produkty a služby které vyplňují mezery na místních trzích. Značky rychlého občerstvení, jako je např. KFC ($4,485 mld.) a McDonald´s ($33,138 mld.), využívají zájem místních zákazníků vyzkoušet západní způsob stravování. Módní značky jako jsou Nike ($10,290 mld.), Levi´s ($1,041 mld.) a Zara ($6,469 mld.) zde nabízejí módní zboží, které si „mohou dovolit místní mladí lidé“. Vyplňují tak mezeru mezi importovanými luxusními a domácími značkami.

2. Konvergence technologií – Společnosti podnikající především v oblasti komunikačních technologií odpovídají na trend sjednocování hlasových, datových a video technologií rozšířováním svých značek. Tento trend vychází z poptávky zákazníků po zařízeních nabízejících „vše v jednom“. Apple ($24,728 mld.) vstoupil na trh mobilních telefonů s iPhone, zatímco Orange ($9,922 mld.) se pustil do oblasti stahování hudby. Silné značky jako Apple a Orange se jsou schopny rozšiřovat, mateřské firmy tak mohou navýšit své příjmy investováním do rychle rostoucích odvětví.

3. Přínos korporátní společenské odpovědnosti – Příslib odpovědného chování k životnímu prostředí napomohl k nárůstu hodnoty velkých značek jako jsou BP ($5,931 mld.), Shell ($4,679 mld.) a Toyota ($33,427 mld.). BP se mezi naftovými společnostmi jako první rozhodla reagovat na problém klimatických změn a dnes je jedním ze tří největších světových dodavatelů solární energie. Shell následoval jejího příkladu. K pozitivnímu vnímání značky Toyota a jejímu udržení na prvním místě automobilového odvětví přispěl úspěch hybridního modelu Prius.

4. Značky rychlého občerstvení reagují na poptávku po zdravém stravování – Vzrůstající zájem o zdravé stravování negativně ovlivnil průmysl rychlého občestvení, který se v 80. letech těšil velkému růstu. Většina řetězců rychlého občerstvení včetně McDonald´s ($33,138 mld.) přistoupila k repositioningu značky doplněním své nabídky o zdravější občerstvení. Burger King ($1,401 mld.) zvolil opačnou strategii propagace své originální nabídky – vysoce kalorického, extra velkého hamburgeru. Nárůst hodnoty značky Burger King o 63 % dokazuje, že silné značky jsou úspěšné bez ohledu na to, jestli sledují trendy nebo jdou proti nim.

Kompletní výsledky BRANDZ™ Top 100 včetně doplňujících analýz jsou k dispozici na www.millwardbrown.com/mboptiomor, www.brandz.com nebo na www.ft.com.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!