Celková hodnota trhu domácích spotřebičů, spotřební elektroniky a telekomunikační techniky, tj. celková hodnota maloobchodních prodejů (včetně prodejen Cash & Carry) těchto spotřebičů v Kč, realizovaná v České republice v roce 2005, byla přibližně 45,3 mld. Kč, což představuje nárůst o 2,5 % oproti roku 2004. V roce 2006 byl zaznamenán zhruba stejný průměrný nárůst přes všechny výše uvedené kategorie sledovaného zboží dohromady. Největší meziroční nárůsty se nachází v segmentech spotřební elektroniky a fota, díky pokračujícímu trendu v prodeji digitálních technologií.
Podíl lidí, kteří nakupují elektronické spotřebiče prostřednictvím internetu, neustále vzrůstá. Podle reprezentativního výzkumu „ELEKTRO 2006“, který realizovala společnost INCOMA Research a GfK Praha, podíl respondentů nakupujících elektrozboží prostřednictvím internetu vzrostl ze 17 % (2005) na 27 % (2006). Nejžádanějším druhem zboží, které lidé nakupují přes internet, je spotřební elektronika.
Prostřednictvím internetu nakupují hlavně mladí lidé do 24 let (33 %), ale podíl starších respondentů nakupujících prostřednictvím internetu se téměř zdvojnásobil ve srovnání s rokem 2005.
Současně roste význam specializovaných řetězců jako hlavního nákupního místa domácích elektrospotřebičů a elektroniky. Nejnavštěvovanější specializované řetězce jsou Datart, ElectroWorld a OKAY (řazeno abecedně).
Podle studie „ELEKTRO 2006“ INCOMA Research a GfK Praha až 90 % domácností při nákupu elektroniky v kamenném obchodě očekává odbornou radu a maximum informací o daném výrobku od prodavače. Odborný personál je také jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru prodejny, ve které hodlají zákazníci domácí elektrospotřebiče nebo elektroniku zakoupit. Důležité faktory při volbě prodejny jsou i lokalita prodejny a široký sortiment elektro zboží.
Zákazníci se však hodně liší svými nákupními postoji a vztahem k elektro sortimentu a na trhu lze definovat různé typy nakupujících s odlišným přístupem k nákupu elektro zboží. Studie „ELEKTRO 2006“ INCOMA Research identifikuje 5 základních typů nakupujících elektroniku. Většina nakupujících má k elektro sortimentu spíše spotřební vztah (typy pohodlný flegmatik, dlouholetý uživatel, šetřivý), v prodejnách potkáme jen asi ¼ fandů (typy náročný technik a trendový fanda). Tyto dvě skupiny se také liší v tom, jakou službu od prodavače očekávají. Zatímco nakupující bez vztahu k sortimentu chce od prodavače základní informace a doporučení k nákupu, fandové od prodavače čekají podrobnou debatu a srovnání funkcí přístrojů v dané kategorii. Rozhodnutí o výběru zboží si však rádi nechávají pro sebe.
Zpráva Elektro 2006 je volně prodejnou studií GfK Praha a INCOMA Research