Trhy se pod vlivem internetu, globalizace a hyperkonkurence zásadně mění, a mění se tak i přístupy k podnikání. Změnit se musí samozřejmě také marketing, neboť je jisté, že ne vždy dokáže držet krok s tržními změnami, říká světoznámý marketingový poradce Philip Kotler a jeho spoluautoři Dipak C. Jain a Suvit Maesincee.
V dnešním světě, v němž vzácností jsou zákazníci, a nikoli produkty, je třeba klasické marketingové koncepce znovu promyslet, nově vymezit a rozšířit tak, aby odrážely tuto novou skutečnost. Kniha Marketing v pohybu (s podtitulem Nový přístup k zisku, růstu a obnově) popisuje nutné transformační kroky, jimiž musí organizace projít. Vybízí a inspiruje k zásadnímu přizpůsobení strategie tak, aby firmy byly schopny poskytovat špičkovou hodnotu pro zákazníky jak na fyzických, tak i na virtuálních trzích. Hlavním dynamickým faktorem utváření a implementace této nové strategie musí být marketing a rozhodující nástroj tohoto přechodu pak představuje nové marketingové paradigma, jemuž autoři říkají holistický marketing.
Holistický marketing je dynamická koncepce opírající se o všudypřítomnou elektronickou konektivitu a interaktivitu mezi firmami, zákazníky a v rámci sítí spolupracujících subjektů. Toto nové paradigma kombinuje to nejlepší z tradičního marketingu s novými možnostmi digitálního prostředí k navazování a upevňování dlouhodobých a uspokojivých vztahů, zajišťujících prosperitu všem zainteresovaným stranám.
Implementace holistického marketingu pak vyžaduje důsledné integrační řízení poptávky zákazníků, vnitřních a vnějších zdrojů a síťové spolupráce. Autoři ukazují, že holistický marketing firmám umožňuje:
Myšlenkově podnětná a praktická kniha nejvýznamnějšího světového marketéra a jeho blízkých spolupracovníků ukazuje, jak vytvářet úplné a úspěšné marketingové platformy, připravené na výzvy a příležitosti světa, jehož středem je zákazník.
V předmluvě k českému vydání autoři poznamenávají: „Čeští a slovenští manažeři a marketéři se budou muset přizpůsobit a reagovat na revoluční změny, k nimž dochází v technologiích a ve světové ekonomice. Každá země bude vystavena přílivu nových nápadů, výrobků a služeb. A naopak: každá země se může stát zdrojem nových nápadů, výrobků a služeb. To je výzva, před níž stojíme. Doufáme, že české vydání knihy Marketing v pohybu bude čtenáře inspirovat k tomu, jak se s touto výzvou vyrovnat.“
Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.
váz., 165 x 235 mm, 176 str.,
doporučená cena 360 Kč, obj. číslo 0706, ISBN 978-80-7261-161-4