Společnost U-Turn navázala spolupráci s Grupo ADI, významným výrobcem obsahů ve Španělsku, za účelem výroby mobilních interaktivních turistických průvodců. Produkt bude využívat mobilní portály (on device portal) společnosti U-Turn.
První průvodce a to Barcelonou byl představen během světového kongresu 3 GSM v Barceloně a obsahuje interaktivní mapy, videa, hlasové komentáře, stejně tak jako textové popisy nejvýznamnějších turistických atrakcí v Barceloně.
Podobné průvodce dalšími městy jako je Londýn, Paříž, Nice, Madrid, Lisabon, Mnichov, Řím, Berlín, Praha, Florence, Curych, Ženeva, Amsterdam a Brusel budou představeny v nadcházejících měsících.
Pomocí mobilního turistického průvodce má uživatel možnost během svých cest Evropou obdržet informace, které může číst, shlédnout či si poslechnout prostřednictvím všudypřítomného mobilního telefonu. Obsáhlé průvodce a mapy v knižní podobě tak přestávají být pro znalé světoběžníky nutností.
Aktualizace průvodce probíhá v reálném čase, klient má tedy přístup k nejnovějším informacím týkající se kulturního dění, výstav a dalších místních událostí a to kdykoli se rozhodne cestovat.
Spolupráce se společnostíi Grupo ADI, znovu potvrzuje vysoký závazek společnosti U-Turn dodávat majitelům obsahů zařízení, která umožňující navázat přímý, dlouhotrvající a přínosný vztah s klienty, bez ohledu na mobilního operátora. Mobilní portály společnosti U-Turn jsou dostupné na sítích všech operátorů, což znamená, že klient cestující do zahraničí může snadno použít mobilního průvodce za roamingových podmínek.
„Spolupráce s etablovanou a naprosto pokrokově smýšlející společností, která hledá nové příležitosti v oblasti mobilních zařízení, stejně tak jako zavádění pan-evropských služeb, je pro společnost U-Turn nesmírná příležitost“, říká Toby Downes, vedoucí marketingu společnosti U-Turn. „Mobilní průvodce je dalším příkladem toho, že společnost U-Turn je schopna doručit uživatelům multimedia v nejlepší možné kvalitě a žádanou interaktivitu“ dodává Downes.
Marc Alcaraz, generální ředitel společnosti Grupo ADI zmiňuje: „Je to náš první projekt v oblasti mobilních zařízení a nesmírně nás těší, že je to právě společnost U-Turn, se kterou máme možnost spolupracovat. Zasílání našeho obsahu klientům kdekoli na cestách prostřednictvím handsetu či PDA pokládáme za výborný způsob, jakým lze rozšířit náš dosah a zároveň nalézt nové obchodní příležitosti“, shrnuje Alcaraz.
Mobilní průvodce budou k dispozici v několika jazykových mutacích a doručovány na bázi jednoduchého mechanismu „text to short code“ – odeslaním jednoduché sms zprávy. Průvodce jsou momentálně kompatibilní s mobilními operačními systémy Windows, Java a Symbian.
Ceny mobilních průvodců zatím nejsou stanoveny, velmi pravděpodobné je však zavedení modelu měsíčního předplatného. V budoucnosti bude k dispozici rovněž bezplatná verze fungující na modelu inzercí, kdy uživatel před přístupem k turistickým informacím shlédne reklamu obchodníků, hotelů či restaurací.
– red –