Společnost LMC, provozovatel internetových stránek jobs.cz a prace.cz a přední poskytovatel e-recruitmentových služeb, podepsala Etický kodex PR pro zadavatele vydaný v roce 2005 Asociací PR Agentur (APRA). Ten vymezuje rámec etického chování zadavatelů v oblasti public relations, a zejména ve vztahu k médiím. LMC je například po společnostech Siemens, Plzeňský Prazdroj, McDonald´s a po Ministerstvu financí ČR jedenáctou organizací, která se svým podpisem k jeho dodržování rovněž zavázala.
,,Jsme velmi rádi, že nás se společností LMC nespojují pouze obchodní vztahy, ale i důraz na etickou stránku podnikání. Věřím, že i příklad LMC povede k podpisu etického kodexu i další společnosti, které vnímají slušnost jako základní součást svých aktivit,“ uvedl tiskový mluvčí společnosti Siemens Petr Sedláček, který vznik Etického kodexu ve své době inicioval.
„Obsah kodexu je mi blízký. Jsem přesvědčený o tom, že jen slušné jednání nese trvalý úspěch. Proto rád tuto iniciativu podpořím,“ řekl zakladatel a ředitel společnosti LMC Ing. Libor Malý.
Stěžejními body kodexu zejména ve vztahu k médiím jsou například „nepodmiňovat zveřejnění zpravodajských informací objemem finančních prostředků vynaložených na inzerci“, „nepodporovat korupční prostředí“, či „podporovat otevřenou komunikaci a svobodný tok informací“.
„Etický kodex vznikl ve spolupráci skupiny zadavatelů vedené koncernem Siemens a profesního sdružení APRA. Asociace PR Agentur vítá aktivitu zadavatelů přihlásit se k jasným etickým standardům. Společnosti se takto podílejí na zvyšování transparentnosti trhu a dávají tím jasný signál svým partnerům, že ctí etické standardy, které jsou základem úspěchu,“ řekla Luďka Raimondová, výkonná ředitelka APRA.
„Podobnou aktivitu jako noviny, kterým záleží na nezávislosti a průhledných zdrojích informací, takový postoj podporujeme. Vede k jasnějším a profesionálnějším vztahům,“dodává Petr Šimůnek, šéfredaktor Hospodářských novin.
– red –