Co je buzzmarketing? Jednoduše řečeno: marketing, který zavdává podněty k hovoru. Buzzmarketing upoutává pozornost spotřebitelů a médií v takové míře, že mluvit a psát o vaší značce nebo firmě je zábavným, vzrušujícím a pro média zajímavým tématem.
Buzzmarketing je marketing, který vyvolává rozruch, dává podněty ke konverzacím a poskytuje důvody k šíření osobních doporučení. Pokud lidem nenabídnete něco chytrého, přitažlivého, neobvyklého, zábavného, chytlavého, pozoruhodného… pokud jim nedáte něco, o co by se rádi podělili s přáteli, aby je pobavili, aby vypadali chytře nebo zajímavě, aby tím zapůsobili – zapomeňte na marketingový úspěch. Žádný buzzzzzz, žádný rozruch nevyvoláte, budete neviditelní… Ovšem nejde jen o rozruch pro rozruch, jak okamžitě dodává Mark Hughes, tvůrce koncepce buzzmarketingu a autor stejnojmenné knihy Buzzmarketing, jejíž české vydání (podtitul: Přimějte lidi, aby o vás mluvili) připravilo nakladatelství Management Press (z angličtiny knihu přeložila Hana Škapová).
Buzzmarketing se uplatňuje tam, kde selhávají tradiční přístupy, jejichž reklamní a marketingová sdělení spotřebitelé ignorují nebo účinně „vypínají“… I když o buzzmarketingu mnoho lidí hovoří, není mnoho těch, kteří vědí, jak vytvářet buzz a jak buzzmarketing uplatňovat… Mark Hughes k nim patří.
Skvělý a úspěšný marketér, který dokázal přesvědčit občany oregonského města Halfway, aby svůj domov přejmenovali na Half.com, čímž dostal svou značku doslova na mapu Spojených států, odstartoval nekončící publicitu, které se dostalo jeho tehdy začínající firmě, a definitivně rozhodl o její nesmírné komerční úspěšnosti (šest měsíců po tomto vstupním marketingovém „kousku“ byl internetový obchod Half.com odprodán aukčnímu serveru eBay za 300 miliónů dolarů). Ve své knize, kterou list Financial Times a magazín Fast Company zařadily do desítky nejlepších, resp. nejvýznamnějších „byznys“ knih roku, přináší poučného a strhujícího průvodce uměním účinného buzzmarketingu. Uvádí a rozebírá řadu nezapomenutelných příkladů praktického nasazení buzzmarketingových postupů, vylučuje domněnky, že by snad buzzmarketing mohl být jen jakousi jednorázovou a samoúčelnou technikou, ale zejména prozrazuje šest tajemství buzzmarketingu, šest způsobů, jak přimět lidi, aby mluvili o vašem výrobku nebo o vaší službě, šest kroků, které umožní marketérům na troj až desetinásobek zvýšit účinnost jejich marketingu a dosáhnout skvělých výsledků třeba i s docela nepatrným marketingovým rozpočtem.
MARK HUGHES je dnes ředitelem poradenské firmy Buzzmarketing a moderátorem vlastní rozhlasové talk show The Buzz Factor. Někdejší marketingový manažer firem Pep Boys, PepsiCo a Half.com (a tedy i eBay) je vyhledávaným poradcem, lektorem a řečníkem. Žije ve Filadelfii. Další informace o něm, o jeho aktivitách i o koncepci buzzmarketingu najdete na stránce buzzmarketing.com.
Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.
brož., 145 x 205 mm, 216 str.,
doporučená cena 290 Kč, obj. číslo 0621, ISBN 80-7261-153-4