Výzkum trhu

Češky milují módu, ale extravagance se zatím bojí

Letos na jaře se v Praze uskutečnil již osmý ročník úspěšného mezinárodního festivalu módních návrhářů Prague Fashion Week (dále PFW). Na tomto festivalu se již tradičně představila celá řada českých i zahraničních módních návrhářských značek.

V souvislosti s touto akcí se společnost FASHION POINT PRAHA, s.r.o., coby pořadatel, rozhodla zmapovat image PFW a vztah Češek k módě. Výzkumu, který v polovině června roku 2006 zrealizovala společnost STEM/MARK, a.s., se zúčastnilo 570 žen z celé České republiky ve věku 15 – 55 let.

Prague Fashion Week zaznamenala každá třetí žena
O úspěchu akce vypovídá již fakt, že zmínku o Prague Fashion Week zaznamenala třetina českých žen. Tyto ženy si PFW spojují s módními přehlídkami, místem konání – Prahou, přehlídkami módních návrhářů či obecně s módou. Podle oslovených žen je PFW moderní, luxusní, mezinárodní, prestižní a nevšední akcí.
Od případné účasti na PFW by si oslovené ženy slibovaly zejména možnost získat informace o módních trendech, setkat se zajímavými lidmi z oblasti módy, s celebritami a s VIP osobnostmi.

Většina českých žen se o módu zajímá
Více než 4/5 českých žen přiznávají, že se o módu zajímají, že je nedílnou součástí jejich života. O nových módních trendech se ženy dozvídají nejčastěji při posezení s kamarádkami či během coffee break s kolegyněmi, za téměř samozřejmé považují čtení módních rubrik v časopisech a sledování televizních pořadů o módě. Některé ženy mají to štěstí, že móda je dokonce jedním z témat rozhovorů s partnerem.

Móda

Kreativní a originální designérskou módu mají v šatníku pouhá 2 % žen
Ačkoli každá třetí Češka projevuje zájem o kreativní a originální designérskou módu, většina o ní pouze sní. Pouhá 2 % tuto módu skutečně nosí, těmto ženám jde především o to být originální, odlišovat se od ostatních žen na ulici.
Proč české ženy tuto módu nenosí? Spíše zástupným důvodem, pramenícím zřejmě z nedostatku informovanosti, je domněnka, že jsou to výrobky drahé a nevhodné k běžnému nošení. Pravou příčinou je však stydlivost či malá odvaha Češek „provokovat“.

Dobré vyhlídky?
Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že pokud se ČR i v této oblasti bude přibližovat (západo)evropským poměrům, skýtá tato branže do budoucnosti značný růstový potenciál.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!