Původem československá značka pracího prostředku Palmex od společnosti Henkel slaví letos úctyhodných 40 let. Neustálé zlepšování receptur a spolehlivé odstranění skvrn jsou charakteristické pro tento populární rodinný prací prostředek. Značku zaregistroval československý státní podnik Palma Nové Město nad Váhom v roce 1966, a nyní patří mezi početnou rodinu značek firmy Henkel. Palmex zaujímá prvenství ve středním segmentu českého trhu pracích prostředků a je nositelem ocenění Výrobek roku zvolený spotřebiteli za rok 2005. Dárky u příležitosti oslavy narozenin značky Palmex přitom získají spotřebitelé.
Dnes stejně jako v minulosti platí, že čisté, voňavé a vyžehlené oblečení navodí silnější dojem, než drahý, ale neudržovaný oděv. Toto vše bere v úvahu univerzální prací prostředek Palmex, který se už 40 let dokáže přizpůsobovat požadavkům spotřebitelů i trhu, díky čemuž je lídrem ve středním segmentu trhu pracích prostředků v České republice, na Slovensku, ale také v Maďarsku nebo Srbsku. Už 40 let přináší Palmex vynikající kvalitu a úsporu času i námahy v každodenním životě.
Palmex z dílny firmy Henkel, konkurent značek Tide nebo Lanza, soupeří především o spotřebitele z řad rodin s dětmi. Je rodinným pracím prostředkem, již od dob svého zavedení, mnohé spotřebitelky ho znají právě díky doporučení svých matek nebo babiček. Zaměřuje se na silnou recepturu účinnou zejména v boji s odolnými skvrnami. Odlišnost v komunikaci zajišťuje i příslušnost k know-how společnosti Henkel, známého inovátora a objevitele prvního „samočinného“ pracího prostředku na světě (Persil).
Marketingové aktivity
U příležitosti svých 40tých narozenin připravila značka Palmex přeplňované balení s 10 % pracího prášku zdarma. Dárek tak získají spotřebitelé, kteří na obalu rozpoznají speciální narozeninový symbol a výrobek si koupí. Další výhry si mohou odnést z hypermarketů, pokud se zúčastní spotřebitelských soutěží exkluzivně připravených pro jednotlivé obchodní řetězce.
Marketingová podpora narozeninových oslav dále spočívá v televizní připomínce dlouhé působnosti značky na trhu v podobě desetivteřinového tag-onu, který poběží od září do listopadu na TV Nova a TV Prima. Podpora na místě prodeje počítá s letáky, wobblery, druhotným umístěním, paletovými dekoracemi, a podobně.
Tyto aktivity by měly naplnit předpoklady českých spotřebitelů, kteří své názory vyjádřili prostřednictvím průzkumů „focus groups“. „Podle našich zjištění spotřebitelé očekávají výrazné připomenutí jubilea této značky, její dlouhodobou přítomnost na trhu vnímají jako důkaz kvality, zejména v boji se skvrnami. Mladší generace se o Palmexu často dozvídaly od svých rodičů, což perfektně zapadá do pozice značky jako rodinného pomocníka pro otázky praní,“ vysvětluje Jana Očadlíková, manažerka marketingu divize pracích a čistících prostředků Henkel ČR. „Proto se budeme primárně zaměřovat na aspekt kvality a dlouhodobé existence značky,“ dodává.
Místní, původně československý Palmex v rodině mezinárodních značek společnosti Henkel není výjimkou. Dokládá tzv. „G-lokální“ strategii firmy Henkel, která respektuje místní zvyky, a zachovává charakter lokální značky. Zároveň je všem značkám oporou know-how firmy Henkel, zejména v oblasti výzkumu a vývoje produktů. Kromě značky Palmex je důkazem této kosmopolitní strategie i značka vlasových barev Palette, nebo lepidla značky Chemopren. Za všemi těmito lokálními značkami stojí bohaté zkušenosti firmy Henkel.
– red –