Zahraniční i domácí zájemci o dění v České republice mají nový zdroj informací. Po roční rekonstrukci byl spuštěn portál www.czech.cz. Obsahuje široké spektrum informací od turismu, vzdělání a kultury až po praktické informace z podnikání. Navíc je doplněn o zpravodajství a publicistiku.
Portál www.czech.cz je jedinečný rozsahem a komplexností poskytovaných informací. „Všechny ostatní země zaměřují své oficiální internetové stránky výlučně na turisty nebo na podnikatele. My však chceme nabídnout všechny podstatné informace na jednom místě,“ říká Jana Adamcová, ředitelka odboru zahraniční prezentace Ministerstva zahraničních věcí České republiky.
Portál www.czech.cz obsahuje více než 1500 stran textu. V současné době má tři jazykové mutace: českou, anglickou a německou. Do roku 2008 budou postupně spouštěny další verze: francouzská, španělská a ruská. Portál www.czech.cz je významným nástrojem pro budování dobrého obrazu České republiky v zahraničí. Jeho grafika odpovídá novému vizuálnímu stylu prezentace České republiky. Obsah portálu je rozdělen podle témat do pěti sekcí, přičemž každé sekci je přiřazena jedna z pěti bublin loga České republiky. Toto členění vytváří pro uživatele srozumitelnou strukturu, která umožňuje snadnou orientaci.
Díky vlastní redakci poskytuje portál denně aktualizované zpravodajství o dění v naší zemi. „Z části využíváme agenturní zpravodajství, ale nabídneme i hlubší analýzy a publicistické články. Na portálu budou dostupná také data užitečná pro jednotlivé cílové skupiny a nástroje pro práci s nimi. Můžete si zde například porovnat nejdůležitější ekonomické ukazatele České republiky za poslední roky,“ vysvětluje Peter Hameister, ředitel pro marketing agentury Advertures, která pro ministerstvo portál provozuje. Redakce portálu zpracovává rovněž ankety a on-line rozhovory s významnými českými osobnostmi z oblasti kultury, ekonomiky, sportu a politiky. Dále pravidelně doplňuje interaktivní kalendář akcí a aktualizuje zprávy o počasí a pohybu měnového kurzu. Výhodou portálu je rovněž strategicky zvolená doména druhého řádu. Ta pomáhá k lepším výsledkům hledání ve světových vyhledávačích.
„Vzhledem k tomu, že www.czech.cz slouží k prezentaci České republiky, nastavili jsme si přísná měřítka kvality,“ zdůrazňuje Peter Hameister. „Chceme naplnit motto portálu: Byl jsem na spoustě míst, ale jen jednu zemi znám dokonale,“ dodává. Do roku 2008 by měl portál vedle dalších jazykových mutací získat i nové funkce, jako je například plánovač cest. V multimediální sekci se objeví například video ukázky českých filmů nebo audio ukázky hudby.
– red –