Marketing

Všichni marketéři jsou lháři

To je provokující titul novinky marketingového alchymisty Setha Godina. Autor má v této nadsázce jistě svou pravdu.Každý, kdo „marketuje“ nějaké zboží a chce být úspěšný, musí vyprávět lidem příběhy.Vždyť jinak by dnes těžko někoho zaujal, ale když to dělá dobře, začneme mu věřit.V čem spočívá takové tajemství? Rádi uvěříme, že sklenka vína za několik set korun je bezpochyby lepší než ta za několik desítek. Uvěříme, že Porshe Cayenne za 2,5 milionu je mnohem víc „cool“ než VW Tuareg, i když jsou to prakticky stejná auta. Uvěříme, že se značkou Puma na nohách se budeme cítit mnohem lépe, než s nějakou naprosto neznámou, i když dobře stavěnou sportovní obuví. Uvěříme, protože chceme. Tato naše víra způsobuje to, že se tyto příběhy stávají na trhu pravdou a prodávají.

Seth Godin tvrdí, že úspěšní marketéři nemohou nikdy říkat holou pravdu. Nemluví o vlastnostech nebo o benefitech výrobku, místo toho vyprávějí příběhy, kterým chceme věřit. Ano, bez víry by jistě nebylo ani náboženství a myslím, že ani toto přirovnání není bez souvislosti.

Je to v podstatě knížka o tom, jak dělat věci, které spotřebitelé chtějí, jak kreslit takové obrazy, které si vyberou jako předmět své víry. Každá společnost, od neziskových přes politické strany, prodejci vína konče, by v tomto ekonomickém světě měla chápat, jak moc se změnila pravidla hry. Nejbohatší skupiny mají neomezený výběr možností, ale málo času je využít. Každá společnost je vlastně marketér a marketing je najednou celý o vyprávění příběhů.

Více na www.novetrendy.cz

Petr Frey
www.novetrendy.cz

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!