Knihy

BIZ – 50 maličkostí, které mají velký vliv na motivaci a vedení týmu

Nejlepším týmovým lídrům leží na srdci biz. Jejich práci je vidět. Motivují své podřízené k výjimečné výkonnosti a dosahují požadovaných výsledků při plnění každodenních úkolů i v dlouhodobější perspektivě.
Biz je záležitostí každodenní činnosti, maličkostí, jimiž se nejlepší šéfové každou minutu bezprostředně zabývají a o nichž přemýšlejí, které přitom ale mají obrovský dopad na jimi řízené týmy.
Nejlepší týmoví lídři se do bizu ponoří v okamžiku, kdy v pondělí v osm hodin ráno vejdou do dveří. To proto, že do těch dveří cílevědomě vcházejí v osm, a ne až v devět nebo v deset hodin. Každé maličkosti v jejich počínání, včetně doby příchodu do práce, si ostatní všimnou, a každá taková maličkost bude mít velký dopad na motivaci týmu.

Kniha Biz, jejímž autorem je známý britský poradce, řečník a autor několika světových bestsellerů David Freemantle a kterou s podtitulem 50 maličkostí, které mají velký vliv na motivaci a vedení týmu vydává nakladatelství Management Press (brož., 126 str., doporučená cena 220 Kč, z angl. orig. ji přeložil Pavel Medek), je zaměřena především na každodenní aplikaci zásadních principů i zdánlivě drobných návyků chování, jejichž cílem je vytvořit sehraný a vysoce motivovaný tým. Zdůrazňuje důležitost práce s lidmi, upozorňuje na nutnost individuálního přístupu ke každému členovi týmu a uvádí bezpočet názorných příkladů toho, jak si při vedení lidí a jejich motivaci počínají úspěšní manažeři známých firem.

Kniha, určená těm, kdo musí každodenně motivovat druhé, kdo nesou odpovědnost za týmový výkon, je rozdělena do padesáti oddílů, přičemž každý z nich se zaměřuje na jeden aspekt vedení pracovního týmů – Freemantle hovoří o „krůčcích, které vyžaduje biz“. Ti nejlepší lídři dokáží zaujmout své lidi a motivují je tak, aby ze sebe vydali to nejlepší. Ti nejlepší lídři, ti nejlepší šéfové dělají „biz“ – řídí se 50 „malými“ radami, které tento ilustrovaný „průvodce motivací a týmovým vedením“ přináší, a tím se odlišují od těch ostatních.

„Doprovodným“ titulem knihy Biz je další Freemantlova knížka Buzz (podtitul: 50 maličkostí, které mají vliv na prvotřídní služby zákazníkům) – obě praktické knihy mají podobnou strukturu, takřka stejný „přijatelný“ rozsah a jsou v podobné úpravě uváděny na knižní trh v týž den, přičemž kniha Buzz, jak napovídá její podtitul, se soustřeďuje na motivování zákazníků, neboť motivaci zaměstnanců, jak říká autor, nelze oddělit od motivace zákazníků – jsou to „spojité nádoby“.

David Freemantle je uznávaný mezinárodní odborník a konzultant v oblasti poskytování služeb zákazníkům, vedení a motivace lidí a týmové práce. Je zakladatelem firmy Superboss Ltd. se sídlem ve Windsoru, poradenské a vzdělávací společnosti, jejíž inspirativní, praktické, často provokativní tréninkové programy a semináře na téma strategie poskytování prvotřídních služeb zákazníkům, rozvoje manažerských dovedností či na téma psychologie zákazníků jsou známy po celém světě.

Dr. Freemantle je autorem 14 publikací, z nichž některé se staly světovými bestsellery. Nejznámější z nich je kniha Superboss, která byla přeložena do 13 jazyků (česky pod názvem Superšéf vyšla v nakladatelství Management Press v roce 1995). Rovněž jeho knihy Biz a Buzz se hned po svém vydání zařadily mezi nejprodávanější.

Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.

brož., 135 x 205 mm, 126 str.,
doporučená cena 220 Kč, obj. číslo 0602, ISBN 80-7261-147-X

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!